Vinterprojekten väntar

Forumet för de tekniska frågorna.
Post Reply
User avatar
Jesse
Posts: 1693
Joined: Mon Jun 22, 2009 2:56 pm
Location: Stockholm

Vinterprojekten väntar

Post by Jesse »

Har äntligen lyckats säkra min verkstadsplats och fick tidigare idag gå igenom bilen lite mer grundligt. Det ser ut att bli en del jobb men kul skall det bli!


Som bilderna nedan visar så är det mycket plåt och svetsjobb som skall till under höstern & vintern men jag hoppas kunna hålla andan uppe!

Jag skall plocka loss hela inredningen, bort med all isoleringsmatta som samlar fukt och få den plåtren i kupén. Sedan skall den pallas upp och underredet skall blästras, sen skall golvet väck.

Tänkte blästra och pulverlacka allt som jag monterar loss samtidigt..

Är det någon idé att borra ut punkterna längs golvet? Min svetsare föreslog att vi kapar ut golvet för att sedan svetsa dit nya "fästen" som man borrar och punktar fast det nya golvet i.


Golvplåtar har jag liggandes men det kommer att krävas en hel del kringarbete för att åtgärda rosten i underredet och "torsionshusets" båda sidor, det får bli ekonomiplåtsjobb.



Bakdel

Image


Främre del rostskadad
Image


Höger fram

Image
Torsionshus, vänster bak
Image

Torsionshus, höger bak
Image


Fult lappat golv

Image


Jag kommer att dokumentera projektet och säkerligen ställa en del frågor här på forumet så om någon har vital info om liknande så tar jag ödmjukt emot det!


Kryssmått vore till stor hjälp, om någin har sådana till övers?


Wish me luck!

:oops:


Mvh
Jesse
Porsche 911, 1977
DP-Zirkelbach
3.0
Röd

Porsche 911, 1971
Busbygge
2.5
Silver
User avatar
Christoffer E
Posts: 277
Joined: Mon May 26, 2008 11:07 am
Location: Stockholm
Contact:

Post by Christoffer E »

Jag har några utdrag med kryssmätningsmått - tyvärr inte för din 65a utan för LWB (från en 911 Workshop Manual). Vet inte om nånting är applicerbart annat än själva måttpunkterna? Är det intressant så PMa en mailadress så skickar jag.

// C
Porsche 912 Coupé 1969 Silver
User avatar
gtBen
Posts: 841
Joined: Mon Sep 08, 2008 10:26 pm
Location: Mönsterås

Post by gtBen »

Hej
Det ser ut som du har en spännande vinter framför dig :shock:
Här är lite uppgifter på kryssmått mm som jag har samlat på mig inför mitt utbyte av plåtarna framför tanken. Nu stämmer ju inte alla mått för din som är en 12:a och swb: Men nån nytta kan du säkert ha av dem, om inte annat så du ser vilka/hur måtten är tagna.
Bengt

Image
Image

Image
User avatar
MagnusW
Posts: 3024
Joined: Thu Aug 28, 2008 3:18 pm
Location: Älvsjö

Post by MagnusW »

Man flyttade ju inte några infästningspunkter, bara förlängde bärarmarna bak när man gick från SWB till LWB, så uggifterna ovan bör funka bra.
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
Post Reply