Lysande generatorlampa

Forumet för de tekniska frågorna.
Post Reply
User avatar
SuperFly
Posts: 289
Joined: Thu Feb 02, 2006 3:12 pm
Location: Stockholm

Lysande generatorlampa

Post by SuperFly »

Nu lyser den där j-vla generatorlampan igen! :evil: :evil: :evil: Och ja, Christoffer, jag har spännt fläktremmen. Den dimmas lite vid varvning så det är inte heldött som förut när dioderna hade gått. Kan det vara någon enstaka diod som pajjat den här gången?

/säljes billigt....
911 T targa -71
Formula F233 Sportsman
christerL
Posts: 164
Joined: Sat Mar 29, 2008 10:46 pm

Post by christerL »

Jag har haft mycket bra hjälp av en generatorfirma på bolmensvägen i Johanneshov. Killen där är mycket hjälpsam och trevlig. Kan ju vara så enkelt att det är laddningsrelät/regulatorn som är dålig? köpte ny av honom som är elektronisk istället för ett mekaniskt relä= kan inte få några brända kontaktytor.

Kort sagt är det en mycket bra kontakt som kan allt om generatorer och som dessutom är hjälpsam! Mitt tips är alltså att du tar bilen dit och förhoppningsvis löser problemet en gång för alla!

Bolmensvägen 27 tel 08-915221




Mvh
Christer
914 (6)
993 C2
User avatar
Christoffer E
Posts: 277
Joined: Mon May 26, 2008 11:07 am
Location: Stockholm
Contact:

Post by Christoffer E »

Tbx på ruta ett alltså - fast ändå inte... du har ju nya dioder!? :D

Hur gammalt är batteriet? Är det färskt och laddat? - laddar generatorn tillräckligt när du varvar? Du har ju dubbla batterier - kan det ha med dom att göra - sitter det nåt sånt "split-charging-relay" som kan ha fukkat ur? Kanske testa att koppla bort det och köra på ETT bekräftat välladdat batt och se om problemet kvarstår? Kan det vara nåt annat än generatorn - typ en kabel som nötts eller har ett brott? Lampan själv !? Ibland stirrar man sig tokig på STOORA problem fast det eg är små bagateller som luras? Låter som du betat av dom flesta grejjerna nu.

Keep the faith! :roll:
Porsche 912 Coupé 1969 Silver
Post Reply