Synpunkter om Olje restriktorer & pertronix

Forumet för de tekniska frågorna.
Post Reply
User avatar
Dutch
Posts: 417
Joined: Wed Feb 22, 2006 3:06 pm
Location: Trollhättan
Contact:

Synpunkter om Olje restriktorer & pertronix

Post by Dutch »

Har lite saker på hyllan men är de värda att montera?

Vad anses om Oljerestriktorer Pelican P/N PEL-CAMRSTN, Dempsey pratar varmt om dem, men å andra sidan saljer han dem också. Låter bra i teorin men det jag hänger upp mig på är att ett minskat flöde i topparna är även minskad kylning.

Pertronix köpte det främst i ett desperat försök att få min "gröna" 24000 imp varvräknare att triggas. Brytarna verkar ej ge tillräcklig signal amplitud.
Fast funkar det bra så är det ju underhålls fritt.

Detta till -70 2.2 MFI motor

Edit:
Rekomendationer om Mattor, dvs. Lätta bra passform främst vid pedalstället, ligger still och dämpande.
Pelicanen säljer Lloyed som verkar prisvärda.
Erfarenheter?

-Bo
911 66/67 2,2E MFI
VIN307397 / 911237 / 6301066
BMW 320d
Ford D710 (lastbil)
User avatar
MagnusW
Posts: 3024
Joined: Thu Aug 28, 2008 3:18 pm
Location: Älvsjö

Post by MagnusW »

Om du läser på Pelican så har de erfarna motorbyggarna olika åsikter om restriktorerna är bra eller dåliga.
Någon säger att de flödar mycket olja i alla fall, andra att topparna får för lite olja redan som det är.
Jag valde en mittenväg om borrade ut restriktorerna lite på min motor.


Vad har du för varvräknare? Brytarspetsen ger ingen impuls utan sluter mot jord. Nyare varvräknare är byggda för att få en 12v puls vid varje tändcykel.
Jag har en pertronix modul på hyllan som jag aldrig monterat. Lat...
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
Post Reply