Gummilister dörrar - lämpligt klister och smart metod?

Forumet för de tekniska frågorna.
Post Reply
User avatar
Christoffer E
Posts: 277
Joined: Mon May 26, 2008 11:07 am
Location: Stockholm
Contact:

Gummilister dörrar - lämpligt klister och smart metod?

Post by Christoffer E »

:-)

Har införskaffat gummilister runt dörrarna från Ferdinand. Noterar att de är i ett stycke och misstänker att man får sträcka dom på plats utifrån det enda vinkelräta hörnet och limma. Funkar vanligt kontaktlim eller vill man ha nåt mer vädersäkert just här? Tips mottages glatt. Nån som gjort detta på nåt smart sätt annars? Man vill ju inte trycka dit dom med limmet flytande, stänga dörren - för att sen upptäcka att dom hamnat snett - men torkat väldigt fint? :lol: Nån klurigt sätt att fixera dom?

Tack på förhand!

// C
Porsche 912 Coupé 1969 Silver
Claes A
Posts: 109
Joined: Sat Jan 28, 2006 5:38 pm
Location: Göteborg

Post by Claes A »

Är ingen expert men har bytt dessa lister på tre early och har alla gånger använt vanligt kontaktlim. Jag börjar med vinkeln och trycker in gummit lite åt varje håll tills man kommer längst ner i främre dörrhörnet och detta utan lim. När man ser att det passar är det bara att limma på karossen och trycka in gummit. Trycka, trycka och åter trycka tills limmet torkat sedan sitter det tills man tar bort det. Stäng inte dörren förrän nästa dag.
Har aldrig varit några problem för mig på någon av mina bilar. Men viktigt börja i vinkeln först utan lim för att töja ut gummit samt att se att gummit kmmer in överallt.
Claes A
User avatar
Christoffer E
Posts: 277
Joined: Mon May 26, 2008 11:07 am
Location: Stockholm
Contact:

Post by Christoffer E »

Lysande! Tack Claes! // C
Porsche 912 Coupé 1969 Silver
Post Reply