Bilhandskar?

Här förs diskussioner gällande gamla Porsche 911, 912, 914 m.fl.
Post Reply
User avatar
Challe
Posts: 95
Joined: Fri Feb 29, 2008 11:14 am

Bilhandskar?

Post by Challe »

Nu börjar hösten närma sig med stormsteg och eftersom jag skippade att koppla in värmeväxlarna i kombination med att jag helst kör med targan nere så länge det inte regnar så börjar det redan kännas kallt om händerna på kvällarna.

Så nu är jag på jakt efter ett par ordentliga bilhandskar, här i Jönköping så tror de att jag är lite galen när jag frågar efter just bilhandskar i butikerna :evil:

Någon som kan tipsa om någon bra webbutik som har bra bilhandskar av god kvalitet, de jag har hittat är allt för grova i materialet för min smak.

Image
__________________________________________
Porsche 914 2l -73

"It is better to wear out than to rust out!"
User avatar
Martin M.
Posts: 393
Joined: Thu Apr 19, 2007 8:27 am
Location: Linköping

Post by Martin M. »

Vad sägs om dessa tuffa handskar Challe!
http://www.tradera.com/Kultiga-bilhands ... n_96980732

Jag har ett par liggande i min elva som jag köpte i Adenau i slutet av 80-talet. Jag tror jag skall damma av dem...
User avatar
Challe
Posts: 95
Joined: Fri Feb 29, 2008 11:14 am

Post by Challe »

:shock: OOOoo

De var kanske lite väl kultiga, men samtidigt är det just den varianten som min farsa använde i slutet av -60 talet...

Tack för tipset!
__________________________________________
Porsche 914 2l -73

"It is better to wear out than to rust out!"
User avatar
HenrikL
Posts: 675
Joined: Wed Sep 13, 2006 8:10 pm
Location: Uppsala

Post by HenrikL »

Martin M. wrote:Vad sägs om dessa tuffa handskar Challe!
http://www.tradera.com/Kultiga-bilhands ... n_96980732

Jag har ett par liggande i min elva som jag köpte i Adenau i slutet av 80-talet. Jag tror jag skall damma av dem...
Coola! Sådana hade min pappa när jag var liten. De handskarna slutade sina dagar när familjens hund åt upp dem.
User avatar
SuperFly
Posts: 289
Joined: Thu Feb 02, 2006 3:12 pm
Location: Stockholm

Post by SuperFly »

Helt rätt stuk tycker jag. Har ett par liknande liggandes på instrumentbrädan fast med svart skinn. Dom köpte jag i handskbutiken på Norrmalmstorg.

/C
911 T targa -71
Formula F233 Sportsman
User avatar
felix83
Posts: 1012
Joined: Thu Jan 15, 2009 7:59 pm
Location: Örebro
Contact:

H&M

Post by felix83 »

Jag har faktiskt, två säsonger i rad, sett bilhandskar på H&M. Dessvärre i mycket litet antal (ett par vid varje tillfälle).
Någon som vet något ställe i Göteborg där man kan hitta bilhandskar?
/Felix
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17

924 Targa -77 (såld)

Instagram: @orebro.classics
Johannes
Posts: 2139
Joined: Sun Oct 09, 2005 11:04 am

Post by Johannes »

Såg ett par i skylten i Gbg i dag, men minns inte riktigt var...men det måste ha varit på en av gatorna som går 90 grader mot östra Hamngatan västra hamngatan. Troligtvis kungsgatan alternativt kyrkogatan.


Jag kom att tänka på tråden och noterade att de i skylten hade tryckknapp. Mina egna har kardborrelåsning. Kardborre sliter på tröjan men kan sitta bättre.

Har även sett bilhandskar i skylten i ett hörnet i korsningen drottningatan och östra hangatan. och jag vet att det finns i en väskbutik om man passerar Heden på vad jag tror heter södra vägen mot korsvägen. Problematiken är mest att det brukar vara damstorlekar.

Själv använde jag alltid hanskar när jag arbetade som provingenjör, känslan blir betydligt bättre, man kan känna många nyanser som annars försvinner. Mina börjar bli så slitna och reparerade att jag nog måste skaffa nya. De är underbara när de har legat i bilen under natten så de är lite fuktiga.
User avatar
Challe
Posts: 95
Joined: Fri Feb 29, 2008 11:14 am

Post by Challe »

Jag lyckades få tag på ett par från en hands/väskbutik i Jönköping. Jag mailade till info.se@sajaco.com. och frågade dem vilka återförsäljare de hade i småland. Så maila till info.se@sajaco.com. och fråga vilka återförsäljare de har i Göteborg så hjälper de till.
__________________________________________
Porsche 914 2l -73

"It is better to wear out than to rust out!"
User avatar
felix83
Posts: 1012
Joined: Thu Jan 15, 2009 7:59 pm
Location: Örebro
Contact:

Post by felix83 »

Tack för tipsen! Jag får ge mig ut på jakt. Jag får nog komplettera bilhandskarna med en Porsche så småningom...
/Felix
911 SC coupe -82
Triumph Street Triple RS -17

924 Targa -77 (såld)

Instagram: @orebro.classics
Post Reply