2.4 kolv
- tigerman67
- Posts: 434
- Joined: Mon Aug 15, 2005 12:28 pm
- Location: Luleå
Nja, tycker det ser som något med minst 9 i komp och tänkta att köras med S-kammar. Har du kollat att det är 84 mm borrning? Räkna också kylflänsar. Plåta topparna och kolla tllverkningsdatum. Bra vägledning. vad står det i änden av kammarna?
Pär
Pär
Carrera 2.7 RS -73 lwt Silver replika på 1979 SC
E Coupé -73 Dalmtian blue (orginal brux)
A6 -98 Dunkelblau
E Coupé -73 Dalmtian blue (orginal brux)
A6 -98 Dunkelblau
Dom gör BARA dåliga jobb. Gå in på Pelican Parts forum och sök på motormeister. Det finns hur många skräcksistorier som helst.... De flesta motorer kommer tillbaka i sämre skick än de var innan.JRP wrote: har du hört eller sett något dåligt jobb de har gjort??
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
Det har jag!JRP wrote:
har du hört eller sett något dåligt jobb de har gjort??
Köpte ventiler fjädrar styrningar o.s.v. samt lite förgasar prylar.
Skulle finnas på hyllan med det tog lång tid för dem att att skicka och när dom till slut skickade efter ca 2 månader så skickade dom tillslut express hem till sverige ca 2000 ifrakt mot normala ca 400kr.
Blandrör till förgasare F7 mot beställda F2
Inte en insugs ventil var 39,0mm varierade som tur var mellan 39,1 till 40,0. Så det gick att åtgärda.
Avgasventilerna var faktiskt ok!
Fick bara 8 ventil styrningar men kompenserades med ca 70! ventiltätningar.
Håll dig ifrån MM (Myglar Mästarna) det finns massor med info om dem på pelicanforumet.
-Bo
911 66/67 2,2E MFI
VIN307397 / 911237 / 6301066
BMW 320d
Ford D710 (lastbil)
VIN307397 / 911237 / 6301066
BMW 320d
Ford D710 (lastbil)
I USA?
JB Racing
Supertec
Rennsport Systems
John Walker's Workshop
ebs racing
mfl
Flera av dom är specialicerade på enbart luftkylda Porsche.
Postar du bilden på Pelican Parts "Engine Rebuild" forum så får du nog svar vad det är för kolv. Flera av killarna på ovanstående firmor brukar "hänga" där och svara på frågor och dela med sig av sin kunskap.
Sen finns det verksäder i sverige också förståss...
JB Racing
Supertec
Rennsport Systems
John Walker's Workshop
ebs racing
mfl
Flera av dom är specialicerade på enbart luftkylda Porsche.
Postar du bilden på Pelican Parts "Engine Rebuild" forum så får du nog svar vad det är för kolv. Flera av killarna på ovanstående firmor brukar "hänga" där och svara på frågor och dela med sig av sin kunskap.
Sen finns det verksäder i sverige också förståss...
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
Ska du posta en bild på Pelican tex måste du länka till just bara bilden, du hade tagit adressen till hela garagetsidanadressen innanför bildhakarna, jag högerklickade på bilden och valde "öppna i nytt fönster" så blev det adressen jag klippte in under...JRP wrote:Fattade inte hur man fixade länken inget dator geni, men det får vara ett annat problem..
Porsche 911T 1971 2200cc. Signal orange 116
VW Golf MK1 1983 1600cc
VW Golf GTE
VW Dubbelhytt/camper Bay 1978, 2,0 Turbo
VW Westfalia Campmobile 1974, 2,0
VW Golf MK1 1983 1600cc
VW Golf GTE
VW Dubbelhytt/camper Bay 1978, 2,0 Turbo
VW Westfalia Campmobile 1974, 2,0
Min gissning är att JRP renoverade motorn i vintras och glömde att kolla efter ett ev. nummer. Nu ska han sälja bilen, se annons under säljes, och vill då av naturliga skäl inte riva isär motorn igen....
Dock har jag ingen aning om vilken kolv det är frågan om, men i mina oerfarna ögon ser den ut som både JR och standard vilket inte gör det lättare.
Mvh Johan
Dock har jag ingen aning om vilken kolv det är frågan om, men i mina oerfarna ögon ser den ut som både JR och standard vilket inte gör det lättare.
Mvh Johan
Nu vet jag vad det är för kolvv, fattar inte att jag inte tänkte på det! Det är en 2.2 S kolv, ett klassiskt sätt att hantera det fjösiga kompet i en 2.4 S. Det ger 9.66 i komp. En mycket bra lösning.
Pär
Pär
Carrera 2.7 RS -73 lwt Silver replika på 1979 SC
E Coupé -73 Dalmtian blue (orginal brux)
A6 -98 Dunkelblau
E Coupé -73 Dalmtian blue (orginal brux)
A6 -98 Dunkelblau