Det är så att min Porsche 911 E Coupe -73 inte startar, den har gått tidigare men stått ett tag... Om man gör rent tändstiften tänder den och startar, men går konstigt, dör vid för mkt eller för lite gas och ryker mycket. Tändstiften blir sotiga och ger ingen bra gnista nästan direkt och när man fimpat motorn kan man inte starta igen utan att göra rent.
Hade bilen inne på verkstad i mina hemtrakter, han sa att motorn var i gott skick, komp osv, men att co-värdena var extremt höga. Han hävdade att motorn får för mkt brännsle och att det är därför stiften blir blöta och sotiga.
Nu undrar jag.. kan man ställa in bränsleflödet på insprutningspumpen? Det är en 2.4 liters motor med Borsch mekanisk insprutning?
Detta var min huvudfråga.. men sen undrar jag en sak till. Jag har haft loss insprutningspumpen aldeles nu för att täta den, den läckte lite olja.. jag är lite osäker på om jag klarade mig utan att rubba dess timeing (kuggremmen, kamaxelt - insp.pump) Om det skulle vara så att jag gjort det, hur ställer man in det? Finns det markeringar på kuggremshjulen? måste jag isåfall komma åt kamaxeln där inne längst bakom där kuggremshjulet sitter på kamaxeln?
Tackar extremt mkt för all hjälp jag kan få
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
MVH Per