Hej,
Jag har sökt runt lite på nätet efter en beskrivning av vad som behöver ändras på en pre -73 911 när man installerar en 2,7 med K-jetronic? Jag ska ha en sådan i min -72 T medan jag renoverar en mer tidstypisk motor.
Jag tänkte att det måste finnas någon som har gjort precis samma sak, och som har skrivit en liten berättelse om det. Gärna med bilder !
Jag har redan klurat ut att jag måste flytta med bränslepumpen, men frågan är hur mycket el som måste ändras? Jag gissar på varvräknare som krångligaste grej, men hur ser det ut med elen i motorrummet?
Tacksam för svar och åsikter!
Mvh Johan
Länk till installationsbeskrivning av K-jet på early 911?
Hej,
Har plockat ut en 2.7 från min -72:a. Har bl.a. en helt ny bränslepump, accumulator, kopplingar vid filter/accumulator. Vet inte om det är mycket mer än det som skiljer förutom lite ev. omkoppling av elen, men den punkten är jag osäker på. Frågan är om varvräknaren blir så klurig att få igång, borde väl vara kopplad likadant. Det är den svart/lila kabeln vid terminalen bak, ska väl vara ansluten till brytaren via ett relä har jag för mig? Rätta mig gärna.
Bild på accumulator och bränslefilter med anslutningar som det satt i min -72:a
Mvh Dennis
Har plockat ut en 2.7 från min -72:a. Har bl.a. en helt ny bränslepump, accumulator, kopplingar vid filter/accumulator. Vet inte om det är mycket mer än det som skiljer förutom lite ev. omkoppling av elen, men den punkten är jag osäker på. Frågan är om varvräknaren blir så klurig att få igång, borde väl vara kopplad likadant. Det är den svart/lila kabeln vid terminalen bak, ska väl vara ansluten till brytaren via ett relä har jag för mig? Rätta mig gärna.
Bild på accumulator och bränslefilter med anslutningar som det satt i min -72:a
Mvh Dennis