Efter avklarat banmöte så var det dags att styra kosan mot Cambrio och vi valde att köra en riktigt kul väg 58 som slingrade sig över bergen mot havet. Den turen tog en bra stund eftersom vi var tvungna att meka lite early då skyddsplåten under tanken fastnade och bändes ner på Toms bil då vi passerade ett vägarbete. Så småningom kom vi till hotellet och kunde pusta ut med däckssparkning och pilsnerdrickning. Fredagen ägnades bla åt en härlig lunch vid havet i Morro Bay. På lördagen åkte Peter och jag ut med det "snabba" gänget på en åktur vi sällan ska glömma. Vi var cirka 20bilar som tog en tur ut i bergen och bland annat körde väg 229 två hela gånger. Den vägen är nog det ballaste jag kört utanför bana (och Nordschleife). Den har en helt fantastisk sträckning med kraftigt bankade bergsvägar. Det gick fort! Rekommenderas gladeligen

. Jag skall se om vi kan få fram en video så småningom. En av dem som visste vart vi skulle var Dave som äger TRE Motorsport, en mycket trevlig Porsche firma med det mesta man söker.
Här är ett par bilder från ett av stoppen.
Sedan tillbaks efter ca 4 timmars körande och så småningom avslutningsmiddag.
Fler Bilder:
En av ett fåtal bakdaterade 911:orna. Faktum är att de flesta var riktiga earlybilar.

Ännu en ST-replika, den här i Signal Yellow.
Här en fin RS-replika, dock med SC-breddning.
Den här 911R "lookalike" hittades nyligen på en bakgård till en bilfirma där den stått gömd i många år. Den hade många original racegrejor och bla American Racing fälgar.
Motorn i den Gulf designade bilen tidigare i tråden är en äkta 906. Bilen är en svensk original 911R som kördes av Åke Bryggarn Andersson och tidigt utrustades med ST-breddning trots att det är en SWB. Ägaren berättade att breddningen kanske var Porsches egna första försök till ST skärmar.
Den här motorn satt i en annars helt "clean" silverfärgad 911S från 1971. Det var en 2,8RSR motor förstås min favoritrova. Den bilen fick omnämnande som träffens näst finaste bil.
Här är bilen som "vann" och alltså utsågs till årets finaste bil byggd i R-Gruppes anda.
Den var fantastiskt fin i Signal Yellow, RS-breddning och en dubbeltändnings förgasarmotor. Amerikanerna tycks föredra förgasare före insprutning vilket jag tycker är lite synd.
Här är vi till slut på väg "hem" till LA/Orange County. Bredvid Lisas bil så blir det ju svenska flaggan