Att få en buckla på bilen

Post Reply
User avatar
Hasse Mohlin
Posts: 55
Joined: Sun Aug 21, 2011 1:10 pm

Att få en buckla på bilen

Post by Hasse Mohlin »

I helgen genomförde PCSs Stockholmsregion en slalomträning på Lunda flygfält nära Gimo.
Bröderna Fabian och Viktor Levin samt Micke Stedt höll i trådarna på sedvanligt förtjänstfullt sätt.

Banan var blöt och inbjöd till häftiga sladdar för de 17 som infunnit sig.

Image

Som framgår av tidstatistiken blev körningarna snabbare och snabbare allteftersom. Övning ger färdighet och banan blev dessut torrare och torrare.

Image

Men var finns alla ni som deltar i t ex MIDNIGHT RUN? Skärpning, kom igen nästa säsong!

Det var också prisutdelning till de tre bästa i varje klass - Racing, Standard 1, Standard 2 samt Classic.

I Classic vann Hans Markebrandt (Han lovade att lägga in en film från en av sina körningar så att vi kan lära oss styrandets ädla konst).

Image

Och det var som tvåa som jag fick min buckla (Beklagar rubriksättningen men den ger säkert fler läsare av inlägget än Slalomträning och prisutdelning, sorry ).

Image

//Hasse
Slantnose med 3.0 SC motor ilsket röd Såld
911 T Targa 1972 signalgul Såld
Mbrant
Posts: 5
Joined: Mon May 27, 2013 6:13 pm

Filmen

Post by Mbrant »

Hej Hans,

Klart att jag bjussar på en film när orden är så fina. :lol:

Håll tillgodo:
http://www.youtube.com/watch?v=pY5WWvb-fPg
(hoppas nu att det funkar)

Körde nu med mina "nya" däck o fälgar. Målet var att de skulle vara slut (eller mer slut) efter helgen, men jag hittade fortfarande mönster på dem igår kväll. Trots att de var värdelösa, stenhårda och 8 år gamla (gammalt skit: Nankang 205 fram och 225 Hankook 16"). Så flyter det på ganska bra i filmen. Kul var det i alla fall...

/HM
User avatar
Hasse Mohlin
Posts: 55
Joined: Sun Aug 21, 2011 1:10 pm

Post by Hasse Mohlin »

Tack för filmen Hans! Kommer säkert att studeras av många :shock: .

För alla er som vill se många fina bilder på Porschar in action i slalombanan kan jag rekommendera Markus Eckerbrandh bilder som finns tillgängliga genom PCSs hemsida och länken http://s406.photobucket.com/user/markus ... ing%206okt (kopiera länken och klistra in i läsaren).

Tack Markus! :D

//Hasse
Slantnose med 3.0 SC motor ilsket röd Såld
911 T Targa 1972 signalgul Såld
User avatar
MagnusW
Posts: 2996
Joined: Thu Aug 28, 2008 3:18 pm
Location: Älvsjö

Post by MagnusW »

Banan verkade mycket lik den vi körde på finalen!

Bedrövligt lite klassikbilar som kör. Det är ju för kul för att avstå!
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
User avatar
roadster_hansson
Posts: 10
Joined: Tue Oct 15, 2013 4:27 pm

Post by roadster_hansson »

Ser ut som en härlig träff! Får försöka vara med någon gång inom den kommande framtiden!
User avatar
tommy-SC
Posts: 63
Joined: Tue Jun 24, 2008 9:10 am
Location: Nälsta - Stockholm

Post by tommy-SC »

Kunde inte vara med på säsongsavslutningen/träningskörningen, tyvärr.

Men en buckla för tredjeplatsen i Classic borde ligga och vänta på mig någonstans ... :roll:
Tommy Malmström, PCS#11717
Porsche 911SC 1979 :twisted:
Porsche Boxster 2000 :oops:
Post Reply