Arlanda Bilfestival och Lions Flyg- och Motordag

Post Reply
User avatar
Hasse Mohlin
Posts: 55
Joined: Sun Aug 21, 2011 1:10 pm

Arlanda Bilfestival och Lions Flyg- och Motordag

Post by Hasse Mohlin »

I helgen, 31 augusti och 1 september, genomfördes två bilfestivaler i Stockholmstrakten.

Arlanda Bilfestival - kan ses som uppföljaren till den trevliga bilfestival som tidigare år genomförts vid Rosersbergs slott och där många Early 911 människor deltagit.

Lions Flyg- och Motordag – med tusentalet gamla bilar, flyguppvisning, artistuppträdande mm och där några av oss med gamla Porschar deltagit tidigare.

Arlanda Bilfestival, som säkert helt riktigt kallar sig Sportbilens Nationaldag, hade maximal otur med vädret. Enda dagen på flera veckor då det var riktigt skitväder i området. Detta avskräckte säkert många (bl a mig) från att åka dit. (Någon som var där kan kanske komplettera denna tråd med några bilder)

På Lions Flyg- och Motordag kunde man däremot njuta av en varm sensommardag.

Image
Image

Jag såg totalt 6 Porschar, bl a min gamla gula Targa som Mikael var där med. Image

Nog skulle vi väl till ett annat år kunna ställa upp i lite större omfattning, som MG till exempel. Vad sägs om den passningen PCS? Image

Men besökarna fick sig ändå en försvarlig dos Porschegodis. Jag blev nämligen utplockad som en av tjugotalet som blev intervjuade av Bosse Bildoktorn. Image(bilden tagen av min kompis Lasse)

Bilen före mig var en Land Rover och Bosse påannonserade mig och bilen som ”efter det bästa som kan köras i skogen kommer nu det bästa som kan köras på asfalt”! Sug på den karamellen alla Porscheälskare.
Image (bilden tagen av min kompis Lasse)

//Hasse
Slantnose med 3.0 SC motor ilsket röd Såld
911 T Targa 1972 signalgul Såld
Post Reply