Banslalom på Bromma 25 augusti

Post Reply
User avatar
Hasse Mohlin
Posts: 55
Joined: Sun Aug 21, 2011 1:10 pm

Banslalom på Bromma 25 augusti

Post by Hasse Mohlin »

Så var det då äntligen dags för mig att köra banslalom igen. :D
På grund av otroligt långsam hantering av en beställning av en drivaxel och fyra motorfästen har min bil varit uppallad i fem veckor. :evil:
Snacka om abstinens. Men nu så var det dags. :D
SMHI hade spått dåligt väder men med vår sedvanliga tur betydde det att de hade fel igen och vi gottade oss i solskenet. I Classic deltog sex ekipage - fyra med motorn bak och två med motorn fram.
HC 1 Image
HC 2 Image
HC 3 Image
HC 4 Image
HC 5 Image
HC 6 Image
Hans Markebrant (HC3) var klart snabbast i de två bästa åken. Därefter kom Mikael Lindström (HC6), undertecknad (HC5), Erik Danielsson (HC2) och Tommy Malmström (HC1) i hård kamp inom 2,28 sekunder. Markus Eckerbrandh (HC4) som körde med passagerare tog det något lugnare. Image
Vad kan man då göra för att det ska gå snabbare? Stefan Söderstedt delade som vanligt gärna med sig av sitt kunnande. Han visade sin renskrapade kupé där t o m dörrhandtagen ersatts med en snörstump. :shock: Image Image


För egen del handlar det nog också om att själv gå ner i vikt. :shock:

Stimulerad av Markus film från slalomkörningen den 13 maj har jag också skaffat en kamera, GoPro Hero2. Den sitter med sugpropp mot takluckan. Image
Så här blev mitt första filmförsök. :oops: Image

//Hasse
Slantnose med 3.0 SC motor ilsket röd Såld
911 T Targa 1972 signalgul Såld
User avatar
HenrikL
Posts: 674
Joined: Wed Sep 13, 2006 8:10 pm
Location: Uppsala

Post by HenrikL »

Trevlig film! Har funderat lite själv på att testa slalom, men det är ju det med att få bilen klar först.....
Post Reply