Stockholm - Sigtuna 22 augusti

Post Reply
Henrik
Posts: 32
Joined: Fri Aug 12, 2005 9:11 am
Location: Stockholm

Stockholm - Sigtuna 22 augusti

Post by Henrik »

Vi blev bara tre bilar till sist men Tommy kom förbi med sin S en stund. På Billbyvägen (härlig rallyväg utanför Sigtuna) höll vi på att hamna i grillen på en brandbil men några snabba undanmanövrar löste det. Vår targa har dock lite för höga profiler på däcken för att riktigt hänga med i svängarna.

/Henrik

Samling vid Haga Norra. Tyvärr syns Tommys vackra S alldeles för dåligt!

Image

Image

Bilarna på parkeringen på Gyllene Våfflan. Lägg märke till Jonas Nürnburgring-märke på motorgallret!

Image

Image

Jonas på väg om i ytterfil.

Image
Jonas Y
Posts: 1262
Joined: Fri Aug 12, 2005 9:04 am
Location: Stockholm

Post by Jonas Y »

Kul att ni gillade Billbyvägen!

För er som inte var med kan jag medela att Henrik seglade upp i den absoluta 911-nörd eliten med följde helt obetalbara kommentar under fikat.

Henriks tjej har just kommenterat det märkliga i att min bil har S-spoiler trots att det är en T, Henrik vänder sig då till henne och säger besviket:

- Men älskling; jag har ju sagt till dej att det gick att få som tillval på 73:orna.

:lol:
/Jonas Y
911 2.4 T 1973 Hellgelb 117
Henrik
Posts: 32
Joined: Fri Aug 12, 2005 9:11 am
Location: Stockholm

Post by Henrik »

Vi skall hålla förhör inför nästa träff. Är det någon som vill skicka sina familjemedlemmar?

Jonas, så länge - vad är det för skillnad på instrumenten på en 911:a 1968 och 1969?

/Henrik
Jonas Y
Posts: 1262
Joined: Fri Aug 12, 2005 9:04 am
Location: Stockholm

Post by Jonas Y »

Jag har ingen aning. Min gissning skulle dock vara att dom är lika, och att det är på snäppet äldre som det är cirkel-i-mitten look på mätare.

Nån som har facit?
/Jonas Y
911 2.4 T 1973 Hellgelb 117
Post Reply