Banslalom på Bromma 13 maj

Post Reply
User avatar
Hasse Mohlin
Posts: 55
Joined: Sun Aug 21, 2011 1:10 pm

Banslalom på Bromma 13 maj

Post by Hasse Mohlin »

Ett 25-tal entusiaster trotsade det fina vädret och eftersatta trädgårdssysslor för att delta i PCSs banslalom på Bromma. Image

Beklagligtvis saknades nycklar till ett par av de lås som låser avgränsande grindar varför banläggningen blev rumphuggen och i tråkigaste laget med inriktning på låg hastighet av säkerhetsskäl. Är man elak kan man säga att åken i rätt stor utsträckning liknade hur man letar parkeringsplats utanför stormarknader. Bröderna Levihn prioriterade säkerheten och det ska de ha tack för. Men banförvaltaren, vem det nu är, måste skärpa sig för det är inte första gången som det krånglar med nycklar och lås. :cry: :evil:

I Classic deltog fem ekipage med gott humör och varierande erfarenhet. Kampen om förstaplatsen var hård mellan Hans Markebrant och Ilpo Gumse, där den förstnämnde vann med ungefär en halv sekund. Image

Markus Eckerbrandh HC 1 Image
Hans Mohlin HC 2 Image
Hans Markebrant HC 3 Image
Michael Lindström HC 4
(bild saknas)

Ilpo Gumse HC5 Image

Nedanstående stilstudie visar när Ilpo accelererar så att bakvagnen skönt sätter sig ner över bakhjulet. :shock: Image Image
Image Image

//Hasse
Slantnose med 3.0 SC motor ilsket röd Såld
911 T Targa 1972 signalgul Såld
Homegrown
Posts: 559
Joined: Fri Mar 24, 2006 1:13 pm
Location: Uppsalatrakten

Post by Homegrown »

Blev bra med lite dekaler på bilen 8) Lättar upp framdelen ordentligt.

Har du fått på några nya puckar på fälgarna eller halkar du fortfarande runt på "årgångsdäck".
911T Targa-72
911 Targa-74
911- 75
911 Turbo-80 Micke Svens motor
User avatar
Hasse Mohlin
Posts: 55
Joined: Sun Aug 21, 2011 1:10 pm

Post by Hasse Mohlin »

Förstod att du skulle gilla "lullet". Vet ju att du har estetisk blick. :wink:
Jo det blev Bridgestone S02 som du föreslog - 225/50 fram och 245/45 bak. Men jag fick ju knappast användning för det förbättrade greppet eftersom banan ju var mycket begränsad.
Men blir det något mer åka av på Lunda flygfält, då :twisted: :twisted: .
//Hasse
Slantnose med 3.0 SC motor ilsket röd Såld
911 T Targa 1972 signalgul Såld
RPM2006
Posts: 4
Joined: Sun May 13, 2012 8:01 pm

Post by RPM2006 »

Hasse Mohlin wrote:Förstod att du skulle gilla "lullet". Vet ju att du har estetisk blick. :wink:
Jo det blev Bridgestone S02 som du föreslog - 225/50 fram och 245/45 bak. Men jag fick ju knappast användning för det förbättrade greppet eftersom banan ju var mycket begränsad.
Men blir det något mer åka av på Lunda flygfält, då :twisted: :twisted: .
//Hasse

Hejsan alla 911 åkare! Heter Markus och det är min 924 som är ovanför här.

Jag var på i Bromma denna helg och det var min första gång någonsin. Och givetvis så var man först ut och satte ribban för hela dagen. Nåja..

Filmade lite och Hasse tyckte att jag skulle lägga ut filmerna så ni får se lite annat än stillbilder. Filmade med den populära GoPro kameran. Ska nu imorgon bitti köra upp mot PCS träffa på Gelleråsen för vidare transport bort Sunne och för att på fredagen köra slalom i Arvika. Kommer bli två fullspäckade dagar med många mil. Bilen har inte vart på någon längre tur än 5-6mil sedan 2003. Kommer bli lite mer film under de två dagarna.

I den första filmen så får ni även se Hasse gasa på lite :)
http://www.youtube.com/watch?v=l4tthBZldzs
http://www.youtube.com/watch?v=ZYnrNGheLAg


//Markus
User avatar
Hasse Mohlin
Posts: 55
Joined: Sun Aug 21, 2011 1:10 pm

Post by Hasse Mohlin »

Bra filmat Markus! :D
Filmen där du har kameran på vindrutan ger bra känsla för vad banslalom är. Ser fram mot filmer från bansättningar som är häftigare än vad den var den här gången.
//Hasse
Slantnose med 3.0 SC motor ilsket röd Såld
911 T Targa 1972 signalgul Såld
RPM2006
Posts: 4
Joined: Sun May 13, 2012 8:01 pm

Post by RPM2006 »

Hasse Mohlin wrote:Bra filmat Markus! :D
Filmen där du har kameran på vindrutan ger bra känsla för vad banslalom är. Ser fram mot filmer från bansättningar som är häftigare än vad den var den här gången.
//Hasse
Du skulle egentligen ha fått filmer från Gelleråsen idag, men vi kom inte hela vägen fram pga ett exploderande hjullager höger fram. Bara en mil kvar..

Bara att invänta nästa ha-roligt-körning, dvs 2juni :D
Post Reply