Slalomträning på Lunda flygfält

Post Reply
User avatar
Hasse Mohlin
Posts: 55
Joined: Sun Aug 21, 2011 1:10 pm

Slalomträning på Lunda flygfält

Post by Hasse Mohlin »

Ofta har önskemål om mer övning i slalomkörning förts fram till PCS Region Stockholm. Gärna på ett mer traditionellt flygfält än Bromma halkbana och där banor liknande de som körs i andra regioner kan sättas. Inte minst efter finalen nu i Hultsfred upptäckte Stockholmsdeltagarna att man behöver vässa sina kunskaper av körning i högre tempo på större ytor.

Mot denna bakgrund anordnades en slalomträning på Lunda flygfält ca 10 mil norr om Stockholm.

Allt var som vanligt bra anordnat. :D Image
När jag såg minerna hos några av deltagarna förstod jag att det här skulle bli svårt. :? Image
Efter att ha sett banskissen och gått banan förstod vi alla att det här var något helt annat än trygga lättkörda Bromma. :shock: Image
Och många körde bort sig. Förklaringarna varför man kört som man gjort och inte som man bort lockade ofta till skratt. :lol: Image
Det var få åskådare. När jag passerade de här två veteranerna hörde jag honom med rollatorn säga: "Hörde du att han i vita bilen sa att man till och med kan trimma en sådan här"?Image
Men körningarna är bara en del av det hela. Minst lika viktigt är att träffa kamrater och njuta av fika i det fria.ImageImage
Att jag själv behöver mer träning för att bl a lära mig att min nya bil är bredare än den gamla lärde jag mig på ett handgripligt sätt. :oops: Image
Jag är övertygad om att alla var mycket nöjda med träningen och ser fram mot att man anordnar något liknande före nästa års säsong. :wink:

//Hasse
Slantnose med 3.0 SC motor ilsket röd Såld
911 T Targa 1972 signalgul Såld
Homegrown
Posts: 559
Joined: Fri Mar 24, 2006 1:13 pm
Location: Uppsalatrakten

Post by Homegrown »

Kul att du kom och körde på våran "hemma bana".
Alltid justa bild reportage :wink:
Gubbarna med keps som diskuterar rullatortrim:shock: är svärgubben med kompis :shock:
Som vanligt bra arrangerat och fint väder för årstiden.
Ses nästa sommar 8)
911T Targa-72
911 Targa-74
911- 75
911 Turbo-80 Micke Svens motor
Post Reply