Banslalom på Bromma 2 juli

Post Reply
User avatar
Hasse Targa 72
Posts: 261
Joined: Wed Aug 24, 2005 8:23 pm
Location: Upplands Väsby

Banslalom på Bromma 2 juli

Post by Hasse Targa 72 »

Härligt väder – trots att SMHI spått regnskurar. Tack oh tack för att meteorologi inte är en exakt vetenskap. :D :D

36 förare mötte upp, men bara 4 i Classic. :cry:

Introduktionen var som vanligt högklassig. Det fanns t o m en banskiss som förenklade för de ovana. :) Image

Själv åhörde jag regelgenomgången sittande pga ryggbesvär :cry: vilket gav mig en ny syn på deltagarna. Image Image

Gulan spann som en katt, racingdäcken limmade på asfalten. Själv var jag taggad till tusen efter att Stefan skattat min motoreffekt till minst 140 hkr (själv har jag alltid gissat på 130 gamla orkeslösa grollar).

Mitt första åk gick bra. Inte superbra men bra. Toppfart 70,2 km/t. Visade baklysena åt 17 st förare. Det som jag :oops: kommer att minnas livet ut eller åtminstone till slutet av nästa vecka är att jag fick snabbare tid än Stefan – 1.06.37 mot 1.09.10. I hans tid ingår 10 sek i strafftid eftersom han körde fel ett par gånger men i Riksarkivets böcker kommer det att stå 1.06.37 resp 1.09.10.

Som den sportsman jag är lovade jag honom att få låna min GPS inför andra åket för att lättare hitta.

För mig blev det inte något fullbordat andra åk. Under däckvärmningen började motorn att gå på fem eller färre cylindrar och på banan kändes det inte rätt att pressa motorn. :evil:

Hackade mig hemåt på låga växlar och höga varv. Körde över en ojämnhet i vägbanan som stötte till ordentligt och efter ett stort moln av oljerök började Gulan gå lika fint som tidigare på morgonen. Förklara det den som kan. :shock:
Detta är den mystiska motorn. Image

//Hasse
Porsche 911 T Targa 1972 Signalgul
User avatar
tommy-SC
Posts: 63
Joined: Tue Jun 24, 2008 9:10 am
Location: Nälsta - Stockholm

Post by tommy-SC »

Vi var till och med bara 2 st bilar som tävlade i herrar classic. Det blev en batalj mellan två tidiga SC, min "svarta" -79 och Magnus silverfärgade -78. Banan kändes klurigare än vanligt och det var svårt att hitta ett harmoniskt flöde genom den. Tydligen så passade upplägget mig och min bil bättre :-)
Tommy Malmström, PCS#11717
Porsche 911SC 1979 :twisted:
Porsche Boxster 2000 :oops:
User avatar
Hasse Targa 72
Posts: 261
Joined: Wed Aug 24, 2005 8:23 pm
Location: Upplands Väsby

Post by Hasse Targa 72 »

Av de 6 st kvinnliga förarna körde 2 st i Classic, 2 st i Standard och 2 st i Racing.
33 proc i Classic! :shock:
Matcha det om ni kan grabbar. :D

Något att fundera på under semestrarna till nästa slalom som är den 13 augusti på Bromma.

//Hasse
Porsche 911 T Targa 1972 Signalgul
Post Reply