Banslalom på Bromma 11 juni

Post Reply
User avatar
Hasse Targa 72
Posts: 261
Joined: Wed Aug 24, 2005 8:23 pm
Location: Upplands Väsby

Banslalom på Bromma 11 juni

Post by Hasse Targa 72 »

43 förare mötte upp i det kalasfina vädret – 3 damer och 40 herrar. Alla damerna körde i Classic men bara 3 av herrarna. Själv hamnade jag som vanligt i Racingklassen pga mina däck. Men var är ni alla Early-vänner i Stockholmsregionen? :cry:

De manliga förarna verkar ha handlat byxor och skor i samma affär. Dressman? :shock:
Snyggt och prydligt som en klass från en internatskola inspekterades banan. Och det är klart, lika klädsel ger gruppkänsla.

Image
Image Image Image

Erik körde säkert som vanligt. Image
Image

Dagens händelse för mig var dock att jag mellan första och andra åket fick följa med Stefan när han värmde upp.
Image Image
Kunde aldrig tro att en bil kunde ha sådan otrolig väghållning. G-krafterna resulterade säkert i ett par nya diskbråck utöver de tre som jag redan har. Men kul var det och jag lärde mig mycket. Begriper att det går att pressa även min bil betydligt mer än vad jag har gjort.

Med nyvunnen kunskap och hög adrenalinhalt gav jag järnet i andra åket. Fort gick det – lite väl fort. Så jag diskades efter att ha smällt på två koner i rad. Och det är klart, jag hade ju startnummer 13. :wink:
I tredje åket när adrenalinhalten sjunkit något sänkte jag åktiden med nästan 4 procent. Image

Nästa gång blir det ”stefankörning” från första åket.

//Hasse
Porsche 911 T Targa 1972 Signalgul
Homegrown
Posts: 559
Joined: Fri Mar 24, 2006 1:13 pm
Location: Uppsalatrakten

Post by Homegrown »

Hallå Earlys!

Dags att använda bilarna lite som dom var tänkta,dvs inte bara spilla glass i sätet och nöta ut lack o krom :wink:

Som vanligt ett kul reportage av Hasse.
Hoppas att ryggen mår bra igen :oops: får ursäkta mig med att min körstil är sån :twisted: , och att det blir attack från första åk nästa gång så kanske ngn eller några Gt 3or får pisk av dig.

Som sagt earlyvänner kom och kör slalom med oss och nöt däck istället . I classic var det nog endast 3 bilar i herrklassen.
: Erkis snygga 911
:924
: snygg 911G

Vore kul med lite mer snygga bilar
911T Targa-72
911 Targa-74
911- 75
911 Turbo-80 Micke Svens motor
User avatar
tommy-SC
Posts: 63
Joined: Tue Jun 24, 2008 9:10 am
Location: Nälsta - Stockholm

Post by tommy-SC »

Jag kommer definitivt nästa gång!

Då ska bilen blivit lite sänkt också :twisted:
Tommy Malmström, PCS#11717
Porsche 911SC 1979 :twisted:
Porsche Boxster 2000 :oops:
Homegrown
Posts: 559
Joined: Fri Mar 24, 2006 1:13 pm
Location: Uppsalatrakten

Post by Homegrown »

Tiderna från slalomen har kommit på porsche.nu och Hasse var endast en sek efter en 996gt2 :shock:

Två attack åk och du hade tagit GT2an med 2 sek :wink:
911T Targa-72
911 Targa-74
911- 75
911 Turbo-80 Micke Svens motor
User avatar
Hasse Targa 72
Posts: 261
Joined: Wed Aug 24, 2005 8:23 pm
Location: Upplands Väsby

Post by Hasse Targa 72 »

Resultattabeller kan vara stimulerande läsning. Oftast får jag dock vända dem upp och ner. :D
Stefan, det blir självklart attack från start nästa gång. :twisted:

Om man jämför min tid med Standardklassen så visar det sig att jag lyckades köra snabbare än fyra förare med betydligt nyare bilar 8) men Magnus i Classic klådde mig med 1,5 sek :cry: . Erik åkte jag ifrån med hela tre hundradelar :lol: .

Hittade två filmer på YouTube från maj förra året som kanske kan stimulera, er som ännu inte prövat på, till att köra banslalom. Den första filmen visar hur Stefan snyggt sladdar sig runt banan (7:45 in i filmen).
http://www.youtube.com/watch?v=OrUVv8Ld ... re=related
Den andra filmen inleds med att jag rattar runt banan. Det syns att jag skulle behöva ha styvare fjädring. http://www.youtube.com/watch?v=arDlv1JqRhA&NR=1

Kom och pröva på! Det är garanterat kul!

//Hasse
Porsche 911 T Targa 1972 Signalgul
Homegrown
Posts: 559
Joined: Fri Mar 24, 2006 1:13 pm
Location: Uppsalatrakten

Post by Homegrown »

Kollade och kollade men hittade inte på den vita i den filmen kollade del två ifall att och där 7.45 in var det ett klipp :wink: .
http://www.youtube.com/watch?v=_dP8U-pH ... re=related

Hade inte sett klippet tidigare så det är alltid kul.
911T Targa-72
911 Targa-74
911- 75
911 Turbo-80 Micke Svens motor
User avatar
Hasse Targa 72
Posts: 261
Joined: Wed Aug 24, 2005 8:23 pm
Location: Upplands Väsby

Post by Hasse Targa 72 »

Ja, ja, ja ... :oops:
Det blev fel länk, men tack vare din hjälp så är det nu rätt.

Den här bilen har Stefan kört de senaste gångerna.Men körstilen är densamma.Oförändrat grym med härligt ljud från både motor och asfalt :twisted: Image

//Hasse
Porsche 911 T Targa 1972 Signalgul
Post Reply