PCS Slalom Bromma 30 april

Post Reply
User avatar
Niklas Larsson
Posts: 159
Joined: Tue May 22, 2007 9:40 pm
Location: Stockholm/Vällingby
Contact:

PCS Slalom Bromma 30 april

Post by Niklas Larsson »

Jag startar den här tråden så kan ni kombatanter som körde idag fylla på. Jag var förbi som hastigast mellan alla besök på stormarknaden och hämtning/lämning på Mulle, men jag hann knäppa några foton innan batteriet tog slut i kameran.
Image
Image
Image
Fick också möjligheten att prata med Janne/Svarten och spana in hans underbara bil. Tack för ett trevligt samtal Janne.

Finns ytterligare någon bild på min blogg http://luftkyld.blogspot.com/2011/04/slalom.html
Porsche 356C - gammal ärrad räser
RPB GT - liten och tuff

Läs gärna min blogg http://www.luftkyld.blogspot.com/
Instagram: luftkyld
User avatar
Svarten
Posts: 242
Joined: Sun Jul 01, 2007 12:33 am
Location: Solberga, Stockholm

Post by Svarten »

Kul att träffas, Niklas!
Snyggt reportage på din blogg också. Ser fram emot att se din bil på konbanan en vacker dag! 8)
Jag fick min personbästa tid på sista körningen: 1.00.58. Kanske kommer ner en bit under minuten framöver? Man är nybörjare än så länge.
Den vita, vassa tror jag vann Classicgruppen (Stefan aka Homegrown) med en snyggt set körningar.

Mvh: Janne
Porsche, 2519cc (s66 x b90 x #6), Weber 40IDS.
Volkswagen, 1915 cc (s69 x b94 x #4), Weber 44IDF.
Homegrown
Posts: 559
Joined: Fri Mar 24, 2006 1:13 pm
Location: Uppsalatrakten

Post by Homegrown »

Kul med lite bilder!

Svartens bil är som det värsta värsta 1974 och tiden står still, saknas bara feta polisonger stora solbrillor tight T-shirt och gabardin turksvajbrallor :wink:
Tycker om när man bygger det man själv vill ha.

Fick stryk med typ 3 tiondelar av 928 Conrad, funkar tydligen inte med däck från 90-talet, men den kändes mkt vassare med dom jfr med mina bridgestone S02 med dom orkar den inte spinna vid starten, nu fick man hämta om 2 ggr och fanns effekt att sladda var man ville(dock tokunderstyrt i vändningen då sista porten var mkt tight att man inte kunde ta den på sladd).

Hoppas att det blir annan bil och klass nästa gång.

PS tithill-rally 911an som var där, var ngt alla early måste bli kära i DS
911T Targa-72
911 Targa-74
911- 75
911 Turbo-80 Micke Svens motor
Post Reply