Automobil Classic Cars 2008

Post Reply
User avatar
Hasse Targa 72
Posts: 261
Joined: Wed Aug 24, 2005 8:23 pm
Location: Upplands Väsby

Automobil Classic Cars 2008

Post by Hasse Targa 72 »

Ett gäng på sju bilar mötte upp och startade (med visst besvär) från Hammarby kyrka i Upplands Väsby.
Image
Image

Vid Rosersbergs slott mutade vi in en strategisk plats så att alla besökare kunde se våra bilar.
Image
Image
Intresset för bilarna var som vanligt stort liksom sakkunskapen om dem.
Image
Image
Men visst det fanns andra bilar som var värda att också titta på
Image
Image
Image

//Hasse
Porsche 911 T Targa 1972 Signalgul
Jonas Y
Posts: 1262
Joined: Fri Aug 12, 2005 9:04 am
Location: Stockholm

Post by Jonas Y »

Wow, snyggt gäng, synd att man jag inte kunde hängamed. Tack Hasse för dokumentationen.
/Jonas Y
911 2.4 T 1973 Hellgelb 117
User avatar
Niklas Larsson
Posts: 159
Joined: Tue May 22, 2007 9:40 pm
Location: Stockholm/Vällingby
Contact:

Post by Niklas Larsson »

La upp några bilder på min blogg, blev av någon konstig anledning lite övervikt på 356or bland fotona, men några bilar kända från forumet fastnade trots allt. Kolla själva http://luftkyld.blogspot.com/2008/08/ro ... gusti.html
Porsche 356C - gammal ärrad räser
RPB GT - liten och tuff

Läs gärna min blogg http://www.luftkyld.blogspot.com/
Instagram: luftkyld
User avatar
Rickard M
Posts: 1050
Joined: Fri Dec 08, 2006 5:06 pm
Location: Tullinge / (Gustafs)

Post by Rickard M »

Fina bilder Nicklas! Själv glömde jag ju tyvärr kameran hemma, tog några med mobilen bara:
Image
Image
Image
Porsche 911T 1971 2200cc. Signal orange 116
VW Golf MK1 1983 1600cc
VW Golf GTE
VW Dubbelhytt/camper Bay 1978, 2,0 Turbo
VW Westfalia Campmobile 1974, 2,0
User avatar
rbd
Posts: 206
Joined: Sun Aug 14, 2005 6:02 pm
Location: Rimbo

Post by rbd »

Jaså var det du som smög i buskarna och fotograferade min bil! :-)
User avatar
Hasse Targa 72
Posts: 261
Joined: Wed Aug 24, 2005 8:23 pm
Location: Upplands Väsby

Post by Hasse Targa 72 »

Solen sken på Rosersberg så detta är en solskenshistoria. :D

Jag har tidigare här på forumet sökt efter en ”kjol” till ljuddämparen men inte fått något napp. Min bil hade en sådan kjol när den var ny och jag vill gärna återställa bilen i ursprungsskick. Så vid Automobile Classic Cars i Rosersberg i helgen hade jag följande lapp i bakfönstret
Image .

Och nu hade jag större tur. En besökare kom fram och berättade att han hade minst en dämparkjol i sitt garage. Igår besökte jag hans garage och köpte dämparkjolen. Det visade sig vara en mycket Porschekunnig person. I garaget hade han minst tre Porschar och två Mercedes i toppskick. Dessutom ett antal motorer mer eller mindre renoverade. Jag försökte att inte se avundsjuk ut men är inte säker på att jag lyckades.

Kjolen var skitig men för övrigt i bra skick.
Image

Så nu blir det till att ta bort den kjol som jag tillverkat själv i brist på en riktig och sätta fast den nya.
Image .

Kanske hinner jag visa upp den vid Midnight Run om en vecka.

//Hasse
Porsche 911 T Targa 1972 Signalgul
User avatar
Eric
Posts: 902
Joined: Fri Aug 12, 2005 12:07 am
Location: Göteborg

Post by Eric »

Hasse Targa 72 wrote: Jag har tidigare här på forumet sökt efter en ”kjol” till ljuddämparen men inte fått något napp. Min bil hade en sådan kjol när den var ny och jag vill gärna återställa bilen i ursprungsskick. Så vid Automobile Classic Cars i Rosersberg i helgen hade jag följande lapp i bakfönstret
Grattis Hasse! Bra tips att annonsera på Rosersberg, internet är inte alltid bäst. Välkommen till "Muffler Skirt" klubben. :wink:
Eric

911E Targa -72
911T Coupé -69 "Såld"
911T Targa -70 "Såld"
User avatar
Hasse Targa 72
Posts: 261
Joined: Wed Aug 24, 2005 8:23 pm
Location: Upplands Väsby

Post by Hasse Targa 72 »

Ja, så var då kjolen på plats och tack Eric för välkomsthälsningen till den exklusiva klubben Muffler Skirt :D
Image

Om någon (mot förmodan) skulle vilja täcka sin egen "rumpa" med min egentillverkade kjol i avvaktan på att man hittar en egen riktig kjol så är han/hon välkommen att maila mig.

/Hasse
Porsche 911 T Targa 1972 Signalgul
Post Reply