Tunnel Raiders - Stockholm

Planering för kommande träffar.
Post Reply
User avatar
scarlet9elf
Posts: 87
Joined: Thu Oct 15, 2015 12:22 pm

Tunnel Raiders - Stockholm

Post by scarlet9elf »

I augusti är det Tunnel Raiders i Stockholm, klassiska sportbilar kör från Sickla till Lidingö, huvuddelen kommer nog vara Porschar :D

https://www.facebook.com/events/243831932786624/?ti=icl
Jacob
---------------------------------------
Porsche 911S-motor 1967 - 960287 letar matching bil
Porsche 911T Coupe 1970
Porsche 911 Carrera 1987
Porsche 964 Carrera RS 1992
Porsche 964 Cabriolet Werks Turbo Look 1992
Porsche 968 ClubSport 1993 - Såld!
Porsche911
Posts: 248
Joined: Fri Jan 06, 2006 9:23 am
Location: Bålsta

Re: Tunnel Raiders - Stockholm

Post by Porsche911 »

Låter kul,

Jag kommer med
Niklas Granath

Porsche 911 Coupe 1974
Chevrolet BelAir Restomod 1955
User avatar
MagnusW
Posts: 2996
Joined: Thu Aug 28, 2008 3:18 pm
Location: Älvsjö

Re: Tunnel Raiders - Stockholm

Post by MagnusW »

Är det bra väder så kommer jag nog! Tunnlar är ju alltid trevligt.
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
Porsche911
Posts: 248
Joined: Fri Jan 06, 2006 9:23 am
Location: Bålsta

Re: Tunnel Raiders - Stockholm

Post by Porsche911 »

Hej

Nyss hemkommen från kvällens träff. Vi spelade in en kort video med hjälp av telefonen om ni vill åka med från Sickla köpkvarter till Lidingö. Tyvärr är inte hela resan med men håll tillgodo från Essingebroarna

https://youtu.be/xjNQk0dmeBo
Niklas Granath

Porsche 911 Coupe 1974
Chevrolet BelAir Restomod 1955
User avatar
MagnusW
Posts: 2996
Joined: Thu Aug 28, 2008 3:18 pm
Location: Älvsjö

Re: Tunnel Raiders - Stockholm

Post by MagnusW »

Såg ju trevligt ut.
Tyvärr hann jag inte med, stod och försökte byta oljetemp och oljetrycks givare... Lyckades med den första.
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
User avatar
henca
Posts: 632
Joined: Tue Mar 24, 2015 8:58 pm
Location: Linköping
Contact:

Re: Tunnel Raiders - Stockholm

Post by henca »

MagnusW wrote:Tyvärr hann jag inte med, stod och försökte byta oljetemp och oljetrycks givare... Lyckades med den första.
Om jag minns rätt så var det i samband med att jag bytte oljetrycksgivaren som jag köpte en extra kort ringnyckel med stort gap. Kanske var det en 22 mm ringnyckel som är ungefär lika lång som en 17 mm normal ringnyckel eller något i den stilen.

I fall du vill kan jag kolla upp exakt vad det är för ringnyckel, jag minns att jag googlade efter korta ringnycklar och att jag sedan åkte till någon verktygsbutik i Örebro där jag ändå nästan hade vägarna förbi. När min kraft att dra ringnyckeln sedan inte räckte till för att lossa givaren använde jag en skruvmejsel som hävarm längst ut på ringnyckeln.

m v h Henrik

PS Det var en väldigt trevlig film från Tunnel Raiders och det är inte min avsikt att kapa tråden med tekniska problem och deras lösningar. DS
User avatar
MagnusW
Posts: 2996
Joined: Thu Aug 28, 2008 3:18 pm
Location: Älvsjö

Re: Tunnel Raiders - Stockholm

Post by MagnusW »

henca wrote:
MagnusW wrote:Tyvärr hann jag inte med, stod och försökte byta oljetemp och oljetrycks givare... Lyckades med den första.
Om jag minns rätt så var det i samband med att jag bytte oljetrycksgivaren som jag köpte en extra kort ringnyckel med stort gap. Kanske var det en 22 mm ringnyckel som är ungefär lika lång som en 17 mm normal ringnyckel eller något i den stilen.

I fall du vill kan jag kolla upp exakt vad det är för ringnyckel, jag minns att jag googlade efter korta ringnycklar och att jag sedan åkte till någon verktygsbutik i Örebro där jag ändå nästan hade vägarna förbi. När min kraft att dra ringnyckeln sedan inte räckte till för att lossa givaren använde jag en skruvmejsel som hävarm längst ut på ringnyckeln.

m v h Henrik

PS Det var en väldigt trevlig film från Tunnel Raiders och det är inte min avsikt att kapa tråden med tekniska problem och deras lösningar. DS
Jag hann upptäcka att den givare jag skulle byta till ej passar utan adapter. Försöker få dit en tidigt givare på en 3.6 motor och mellan 3.2 och 3.6 motorn så ändrades givaren från M10 till M18. Så jag får väl stå ut med att mätaren visar dubbla trycket.
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
Post Reply