Nyss hemkommen från kvällens träff. Vi spelade in en kort video med hjälp av telefonen om ni vill åka med från Sickla köpkvarter till Lidingö. Tyvärr är inte hela resan med men håll tillgodo från Essingebroarna
MagnusW wrote:Tyvärr hann jag inte med, stod och försökte byta oljetemp och oljetrycks givare... Lyckades med den första.
Om jag minns rätt så var det i samband med att jag bytte oljetrycksgivaren som jag köpte en extra kort ringnyckel med stort gap. Kanske var det en 22 mm ringnyckel som är ungefär lika lång som en 17 mm normal ringnyckel eller något i den stilen.
I fall du vill kan jag kolla upp exakt vad det är för ringnyckel, jag minns att jag googlade efter korta ringnycklar och att jag sedan åkte till någon verktygsbutik i Örebro där jag ändå nästan hade vägarna förbi. När min kraft att dra ringnyckeln sedan inte räckte till för att lossa givaren använde jag en skruvmejsel som hävarm längst ut på ringnyckeln.
m v h Henrik
PS Det var en väldigt trevlig film från Tunnel Raiders och det är inte min avsikt att kapa tråden med tekniska problem och deras lösningar. DS
MagnusW wrote:Tyvärr hann jag inte med, stod och försökte byta oljetemp och oljetrycks givare... Lyckades med den första.
Om jag minns rätt så var det i samband med att jag bytte oljetrycksgivaren som jag köpte en extra kort ringnyckel med stort gap. Kanske var det en 22 mm ringnyckel som är ungefär lika lång som en 17 mm normal ringnyckel eller något i den stilen.
I fall du vill kan jag kolla upp exakt vad det är för ringnyckel, jag minns att jag googlade efter korta ringnycklar och att jag sedan åkte till någon verktygsbutik i Örebro där jag ändå nästan hade vägarna förbi. När min kraft att dra ringnyckeln sedan inte räckte till för att lossa givaren använde jag en skruvmejsel som hävarm längst ut på ringnyckeln.
m v h Henrik
PS Det var en väldigt trevlig film från Tunnel Raiders och det är inte min avsikt att kapa tråden med tekniska problem och deras lösningar. DS
Jag hann upptäcka att den givare jag skulle byta till ej passar utan adapter. Försöker få dit en tidigt givare på en 3.6 motor och mellan 3.2 och 3.6 motorn så ändrades givaren från M10 till M18. Så jag får väl stå ut med att mätaren visar dubbla trycket.
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.