Porsche 356 Klubb Sverige 2017

Planering för kommande träffar.
Post Reply
jocke69
Posts: 274
Joined: Tue Sep 15, 2009 10:20 pm
Location: göteborg

Porsche 356 Klubb Sverige 2017

Post by jocke69 »

Hej alla som sitter å trycker på en 356a utan att vara med i klubben kan ta del av denna info (och sen bli medlemmar givetvis)

Det finns massa fördelar med att vara medlem i porsche 356 klubb sverige, framförallt försäkringsmässigt. Vi är MHRF anslutna och har otroligt bra priser och försäkringar genom dom. Man skall vara medlem i minst ett år sen kan man försäkra sina klenoder och spara massa pengar och ändå ha en bra försäkring i grunden. T.o.m din gamla vespa eller moped kan försäkras via oss i klubben.
Nog om detta, anledningen till att jag skriver är att jag håller på att ordna med ett Nordiskt 356 möte i Bohuslän i augusti, läs texten nedan. Vi välkomnar earlybilar mer än gärna. Jag kommer också att bjuda in Norska Pre-74 gruppen. Här följer min presentation så långt, mer info kommer i vår.



Riksmöte / Nordiskt möte 2017! Info


Riksmöte 2017
Nu är det dags att boka årets helg som går i Nordiskt Tema i era almanackor.

Det är ett s.k dubbelmöte i år då Riksmötet och Nordiskt möte ligger för Sverige att ordna.

Helgen den 25-27/8-17 skall vi vara i Bohuslän närmare bestämt på ett spahotell som ligger ljuvligt placerad invid en gren av Gullmarsfjorden. Kolla in http://www.vann.se för att se hotell och omgivningarna.

Priser och detaljer kommer i vår då anmälningar tas emot, detta kommer att presenteras på hemsida och i våran fina klubbtidning som vanligt. Glöm inte att anteckna datumet i era kalendrar och påminn en 356 vän som inte visat sig på ett tag att följa med och umgås med nya och gamla bekanta!

Vi hoppas givetvis även på ett bra deltagande från Norge och Danmark, och eventuellt kanske vi kan locka ner någon från Finland.

Vi som arrangerar ser fram emot att få visa upp Sveriges hårda sida (Graniten) och även sagt av en del Sveriges framsida!

Hursomhelst Sverige är fantastisk och det bästa är ju att få köra med våra fina bilar.Mvh Jocke
jocke69
Posts: 274
Joined: Tue Sep 15, 2009 10:20 pm
Location: göteborg

Re: Porsche 356 Klubb Sverige 2017

Post by jocke69 »

http://www.porsche356klubb.se/riksmote-2017/



Här är länken! gå in och kolla och tveka inte att anmäla er till årets luftkylda träff i Norden! Luftkylda bilar t.o.m 1978! är välkomna. Skall väl försöka ändra på den gränsen framöver så att det gäller minst till -89 då G-modellen tog farväl. ! Hoppas ni dyker upp// Jocke
User avatar
peterc
Posts: 1172
Joined: Wed Feb 12, 2014 7:31 pm

Re: Porsche 356 Klubb Sverige 2017

Post by peterc »

Kul!
Vi har tänkt att komma. Lycka till med att försöka ändra gränsen. Personligen tycker jag alla med höfläkt ska få vara med. :roll:
Hur som helst så blir det ett trevligt möte, det är det alltid! :D
Hälsningar
Peter C
Med vatten endast i spolarburken
User avatar
peterc
Posts: 1172
Joined: Wed Feb 12, 2014 7:31 pm

Re: Porsche 356 Klubb Sverige 2017

Post by peterc »

Nu har vi bokat
Hälsningar
Peter C
Med vatten endast i spolarburken
User avatar
Martin M.
Posts: 389
Joined: Thu Apr 19, 2007 8:27 am
Location: Linköping

Re: Porsche 356 Klubb Sverige 2017

Post by Martin M. »

Jag och Bosse Bergstedt är anmälda!
Skall som vanligt bli trevligt!

Riksmötet 2018 kör vi i Östergötland.
Hälsningar,
Martin M.
1960 Junior V
1964 356 C
1976 Carrera 3,0
jocke69
Posts: 274
Joined: Tue Sep 15, 2009 10:20 pm
Location: göteborg

Re: Porsche 356 Klubb Sverige 2017

Post by jocke69 »

Härligt, ser fram emot 2018 mötet redan!
Post Reply