Banåkning

Planering för kommande träffar.
Post Reply
User avatar
Fredrik G
Posts: 93
Joined: Wed Nov 16, 2005 12:08 am
Location: Torshälla

Banåkning

Post by Fredrik G »

På Porscheklubbens OR -dag på Kinekulle den 11 juni kommer det att på försök ordnas en särskild grupp för bilar från 70 -talet och äldre. Beroende på anslutning kommer den att fyllas på med 80 -talare. Anmälan tas emot f.o.m nu på lördag. Se vidare på PCS hemsida / kalendern.
Jag tycker också att vi skall försöka att gruppen utökas till "äldre eller motorsvagare" bilar t.ex under 200 - 220 hkr, detta för att få ner fartskillnaderna inom en grupp. Det öppnar också för förutom äldre 911 också för 914, 924 och tidiga 944.
Glöm inte att anmäla er.

Fredrik G
Jonas Y
Posts: 1262
Joined: Fri Aug 12, 2005 9:04 am
Location: Stockholm

Post by Jonas Y »

Helt klockrent!

Jippi!

:D
/Jonas Y
911 2.4 T 1973 Hellgelb 117
Jonas Y
Posts: 1262
Joined: Fri Aug 12, 2005 9:04 am
Location: Stockholm

Post by Jonas Y »

Kul, nu har iallafall jag anmält mej. Hoppas verkligen vi blir ett gäng tidiga 911/12:or härifrån!

För den som är lite sugen men känner sig lite osäker på om det verkligen är "rätt" att ta ut sin älskade lilla bil på en bana så skulle jag (utan att ha några som helst meriter för att tycka-till i såna här frågor) villja påstå att detta är ett helt perfekt tillfälle för att göra just det. (Det är alltså inte frågan om någon tävlings verksamhet om någon nu tror det, faktum är att just tävlingsmoment (som t.ex tidtagning) är absolut förbjudet.)

Jag tror man skall se det här som ett unikt tillfälle att få prova/lära sig sin bil på en "oändligt lång landsväg" med fri fart som dessutom är helt utan möten, älgar och rullgrus.

Så kom igen och anmäl er!

Saxat från PCS hemsida (helt utan tillstånd):

Söndagen den 11 juni samlas vi på Kinnekulle Ring för ett banmöte med utförlig instruktion. Detta banmöte är ett ypperligt tillfälle för er som just har skaffat Porsche eller inte varit med på banmöten tidigare. Känner ni er osäkra trots tidigare möten är det också värt att vara med.

Mötet kommer att vara för grupperna orutinerade (OR) och damer orutinerade (DOR) samt er med äldre bilar. Vi kommer att tillämpa en "flytande gräns" för gruppen äldre bilar, det innebär att vi kommer anordna en egen grupp för er med bilar som är tillverkade på 1970-talet eller äldre. Beroende på antal anmälningar i gruppen kan det eventuellt bli plats för tidiga 80-talare.

Banmötet kommer att skilja sig från traditionen på Gelleråsen eftersom Kinnekulle Ring inte lämpar sig för sektionsträning. Dagen kommer att genomföras med "organiserad medåkning" av instruktörer.


PS, så här grymma såg Tommys och min bil ut när vi besökte Gelleråsen förra året:
Image
/Jonas Y
911 2.4 T 1973 Hellgelb 117
User avatar
tommyrecaro
Posts: 698
Joined: Mon Aug 15, 2005 2:45 pm
Location: Eskilstuna
Contact:

Post by tommyrecaro »

7 platser kvar! Passa på nu så det inte blir en G-serie-grupp :?

Anmäl er till: anders.johansson@porsche.nu.

Tommy (kommer)
911S 2.2 kupé 1971 (signalorange 1414)
911T 2.2 Sportomatic kupé 1970 (rödmetallic 8181)
Post Reply