Några Stockholmare som vill samordna....?

Planering för kommande träffar.
Post Reply
User avatar
SuperFly
Posts: 289
Joined: Thu Feb 02, 2006 3:12 pm
Location: Stockholm

Några Stockholmare som vill samordna....?

Post by SuperFly »

Hej

Vi kanske ska ha en tråd för ev. samåkning från "Stocktown" och kanske samboende på destinationen?
Om jag får alla delar på plats, räknar jag med att ta mig till Jönköping förhållandevis tidigt på lördag morgon och sen stanna över natten till söndag. Roligare om man är några stycken (gärna duktiga mekaniker.... :oops: ) på vägen ned....

/C
911 T targa -71
Formula F233 Sportsman
User avatar
alf3001
Posts: 601
Joined: Mon Aug 15, 2005 10:32 am
Location: Stockholm

Post by alf3001 »

Hej,

Jag går i samma tankar, dvs ner tidigt på morgonen lördag och hemresa på söndag. Så jag är på!

När du säger tidigt på lördag, vad menar du då? :D

-ALF
911T Coupe 1970
Signalgelb 114
User avatar
SuperFly
Posts: 289
Joined: Thu Feb 02, 2006 3:12 pm
Location: Stockholm

Post by SuperFly »

Det beror på hur fort man kör...... 8)
Nja, tänkte bara att man skulle ha lite marginal så att man inte behöver ligga på marginalen med livet som insats. Har ju inte haft den bästa väghållningen tidigare och frågan är om jag hinner få hjul/framvagnsinställningen fixad innan.
/C
911 T targa -71
Formula F233 Sportsman
User avatar
Svarten
Posts: 242
Joined: Sun Jul 01, 2007 12:33 am
Location: Solberga, Stockholm

Post by Svarten »

Jag åker gärna tillsammans med några likasinnade.
Kommer själv att åka tillbaka på Lördags eftermiddagen / kvällen.
Hittar till Ferdinand och tar med mig en verktygslåda!

Ska vi säga samling vid Statoil Skärholmen (Kungens kurva) E4/E20S vid 07:45 samt avfärd 08:00 på Lördag?

// Janne och Svarten.
Porsche, 2519cc (s66 x b90 x #6), Weber 40IDS.
Volkswagen, 1915 cc (s69 x b94 x #4), Weber 44IDF.
User avatar
henkesid
Posts: 211
Joined: Fri Aug 12, 2005 1:18 pm
Location: Stockholm

Post by henkesid »

Jag och Joakim har bestämt att åka tillbaks på lördagseftermiddagen också..

Jag åker gärna parad med er andra på morgonen..
0745 skärholmen, kanelbulle på gyllene uttern?.
(åker man via Jö-ping?)
ses då..!
Henrik Sidenbladh
911T Targa -72
-=ViperGrün=-
911T Coupé -69 (sold)
-=Gulfblau=-
User avatar
SuperFly
Posts: 289
Joined: Thu Feb 02, 2006 3:12 pm
Location: Stockholm

Post by SuperFly »

Jobbar på att försöka få ihop bilen efter alla små "vinterprojekt" så jag hoppas att jag kan komma med på lördag :? Funkar det så sticker även jag hem lördag eftermiddag/kväll.

/C
911 T targa -71
Formula F233 Sportsman
Jonas Y
Posts: 1262
Joined: Fri Aug 12, 2005 9:04 am
Location: Stockholm

Post by Jonas Y »

henkesid wrote: 0745 skärholmen, kanelbulle på gyllene uttern?.
Jag e på.
henkesid wrote:Jag och Joakim har bestämt att åka tillbaks på lördagseftermiddagen också..
Jag med.
henkesid wrote:åker man via Jö-ping?
Bra fråga, gissningsviss är det snabbast med Jönköping, men vad är den roligaste vägen? Hur ser västra sidan av Vättern ut, ur ett kul-körnings perspektiv? Nån som vet? Det gäller förövrigt hela sträckan, E4an i all ära - men små vägare är ju roligare.

Någon som har bra väg idèer?
/Jonas Y
911 2.4 T 1973 Hellgelb 117
Herman
Posts: 2
Joined: Thu May 01, 2008 3:34 pm
Location: Tranås (Sommen)

Post by Herman »

Sväng av vid Väderstad (strax efter Mjölby) och ta "Turistvägen" dvs gamla E4 ner mot Jönköping. Mycket trevligare väg än E4-an för er som kommer från det hållet. Går vackert parallelt med Vättern.
Peter F
Posts: 24
Joined: Sun Aug 14, 2005 12:51 pm

Vägval...

Post by Peter F »

Bara ett litet tips om vädret är fint är att ni kör över Örebro. Alla har ju åkt E4 massa gånger men om ni istället alltså kör över Örebro och där svänger av söderut och kör över Askersund, Karlsborg och Hjo så är det också en riktigt trevlig väg och så kommer ni till Habo utan att behöva runda Vättern (slipper alltså köra via Jönköping).

Välkomna!

Peter på FERDINAND.se
User avatar
Svarten
Posts: 242
Joined: Sun Jul 01, 2007 12:33 am
Location: Solberga, Stockholm

Post by Svarten »

Hejsan.
Jag tycker Peters förslag låter bra.
Var själv i Karlsborg på ett 356 meeting för ett antal år sedan och vägen dit var fin och "knixig". Tycker vi kör på det; alltså Södertälje / Arboga / Götlunda lunger / Örebro / Askersund / Karlsborg / Habo. E4:an kan vara bra när man ska åka hem i mörkret. Vad säger ni? Vi snackar ihop oss i morgon på Statoilmacken.
Vi ses (och HÖRS !!! 8) ), solsken är beställt!

// Janne med Svarten.
Porsche, 2519cc (s66 x b90 x #6), Weber 40IDS.
Volkswagen, 1915 cc (s69 x b94 x #4), Weber 44IDF.
User avatar
alf3001
Posts: 601
Joined: Mon Aug 15, 2005 10:32 am
Location: Stockholm

Post by alf3001 »

Det låter som en riktigt bra plan. Om det inte är jag som ska köra först :oops: Har norra europas sämsta lokalsinne.

Appropå dåligt lokalsinne... för oss utsocknes. Var i Kungens kurva ligger statoilmacken vi snackar om här? Är det avfart mot Ikea o mot Ica maxi eller? bara så man inte står som en fågelholk vid fel mack o väntar på er andra imrogon klockan kvart i åtta.

-ALF
911T Coupe 1970
Signalgelb 114
User avatar
Joakim
Posts: 59
Joined: Mon Sep 10, 2007 11:24 pm
Location: Stockholm

Post by Joakim »

Är också lite osäker på vilken mack det är exakt men efter lite tittande på hitta.se är jag ganska säker på att du kör av mot IKEA om du kommer norr ifrån men istället för att svänga höger i den tvära böjen och åka under motorvägen till den östra sidan där IKEA ligger så åker du rakt fram, håller vänsterfil, svänger INTE in höger mot Skärholmen utan fortsätter parallellt med motorvägen tills Statoilmacken kommer på höger sida.

Så ser det i alla fall ut på satelitbilden. Tar inget ansvar för att det är rätt. :wink:

//Jocke
911 2.2E 1971 Bahiarot
VW Passat Variant 3.2 4-motion
Jonas Y
Posts: 1262
Joined: Fri Aug 12, 2005 9:04 am
Location: Stockholm

Post by Jonas Y »

alf3001 wrote: ... Har norra europas sämsta lokalsinne.
Alf, här är en bild på dej när du tankar på macken du nu inte vet var den ligger ... :D

Image


PS Jag tycker Joakims beskrivning låter exakt som jag kommer ihåg vägen.
/Jonas Y
911 2.4 T 1973 Hellgelb 117
User avatar
alf3001
Posts: 601
Joined: Mon Aug 15, 2005 10:32 am
Location: Stockholm

Post by alf3001 »

Oki. Jag tror jag vet var det är... annars fejkar jag motorhaveri längre fram på vägen och väntar in er :D

Ses imorgon
911T Coupe 1970
Signalgelb 114
Post Reply