NÜRBURGRING 2008 - Sept. (blev 2010)

Planering för kommande träffar.
Post Reply
User avatar
Svarten
Posts: 238
Joined: Sun Jul 01, 2007 12:33 am
Location: Solberga, Stockholm

NÜRBURGRING 2008 - Sept. (blev 2010)

Post by Svarten » Fri Oct 05, 2007 11:56 pm

Jag är en stor amatör i en liten Porsche som jag inte kan behärska än, särskilt inte då jag kommer in i en skarp kurva och SLÄPPER gasen på naturlig reaktion.
Känns detta igen?
Jag kommer att gå med i PCS och köra slalom med min gamla 65:a, för att lära känna min bil, för mitt mål; Nürburgring 2008 i Slutet på September.
Jag tänker lära mig min bil, köra ner till Nürburgring, dra ett par varv, åka till hotellet, bedöva adrenalinet med att par pilsner, njuta av filmen från filmkameran som satt på passagerarstolen. För att köra hem i samma bil som tog mig runt.
Vad sägs?
Nån som vill följa med?
Last edited by Svarten on Fri Feb 05, 2010 11:06 pm, edited 1 time in total.
Porsche, 2519cc (s66 x b90 x #6), Weber 40IDS.
Volkswagen, 1915 cc (s69 x b94 x #4), Weber 44IDF.

Jonas Y
Posts: 1262
Joined: Fri Aug 12, 2005 9:04 am
Location: Stockholm

Post by Jonas Y » Mon Oct 08, 2007 10:38 am

I teorin är jag lätt på. Jag återkommer med praktiken.

PS Tydligen funkar det ganska bra att lära sig själva banan via sin Playstation, bifogar en LÄNK
/Jonas Y
911 2.4 T 1973 Hellgelb 117

User avatar
tommyrecaro
Posts: 694
Joined: Mon Aug 15, 2005 2:45 pm
Location: Eskilstuna
Contact:

Post by tommyrecaro » Mon Oct 08, 2007 1:05 pm

Fan va kul det vore. Dags att börja lobba hemma...

Tommy
911S 2.2 kupé 1971 (signalorange 1414)
911T 2.2 Sportomatic kupé 1970 (rödmetallic 8181)

User avatar
Svarten
Posts: 238
Joined: Sun Jul 01, 2007 12:33 am
Location: Solberga, Stockholm

Post by Svarten » Mon Oct 08, 2007 7:06 pm

8) Det känns nästan som att man MÅSTE dit nån gång.
Sen är det ju alltid bra att vara ute i god tid... Så jag har sedan några månader tillbaka spikat detta.
Gick med i PCS i går och lär väl dyka upp på några körningar nästa säsong.

-Jonas vilken kul länk! Jag har nämligen det spelet fast jag har aldrig tänkt på att ringen är med. Det har legat och samlat damm i några år. Ska prova så fort jag får tid.

Är det någon här på forumet som varit där och kört med sin Early 911? Vore kul att få lite tips och rekommendationer på boende e.t.c.

Mvh: Janne
Porsche, 2519cc (s66 x b90 x #6), Weber 40IDS.
Volkswagen, 1915 cc (s69 x b94 x #4), Weber 44IDF.

User avatar
NioElva
Posts: 96
Joined: Tue Feb 21, 2006 1:12 pm
Location: Åsa (Göteborg)
Contact:

Post by NioElva » Fri Feb 15, 2008 1:37 pm

Hej

Jag har kört lite över 100 varv på ringen. Så nu börjar jag hitta runt :)

Det finns mycket trevligt i själva Nürburg, både restauranger och boende

Tips på boende är:
Zur Burg
Ring blick eller pensionat.
Jag brukar bo hos en gammal dam som heter Erna Esch.
Hon har 7 rum och är relativt billig. Hon talar dock bara tyska.
För min del så är det inget problem.

Jag skall kolla om jag kan komma loss och följa med ner i September.
Vi kanske skulle sikta på "svenskhelgen" som är i början av september?

Mitt råd till dom som inte är vana vid bankörning än är att köra så mycket som möjligt här hemma först. På ringen går allting så mycket fortare vilket betyder att rutinen är än viktigare. Det är dessutom så att avåkningszonerna där nere är minimala.

Mvh
Stefan

User avatar
Eric
Posts: 899
Joined: Fri Aug 12, 2005 12:07 am
Location: Göteborg

Post by Eric » Fri Feb 15, 2008 3:08 pm

NioElva wrote:
Mitt råd till dom som inte är vana vid bankörning än är att köra så mycket som möjligt här hemma först. På ringen går allting så mycket fortare vilket betyder att rutinen är än viktigare. Det är dessutom så att avåkningszonerna där nere är minimala.
Eller titta ett par gånger på den här:
http://video.google.co.uk/videoplay?doc ... 9059738855
Eric

911E Targa -72
911T Coupé -69 "Såld"
911T Targa -70 "Såld"

User avatar
Svarten
Posts: 238
Joined: Sun Jul 01, 2007 12:33 am
Location: Solberga, Stockholm

Post by Svarten » Thu Jul 24, 2008 11:06 pm

Ja, vad ska man säga.
Snart är det Augusti och jag är inte redo ens till 85%. :(
Efter ett par åkningar på Svenska banor med snabbare och nyare bilar så känns det som självförtroendet gällande banåka har minskat en aning jmf. m. tidigare.
Jag behöver köra en del slalom och helst ha klarat av dom största banorna i Sverige innan jag ens kan börja tänka på att planera en Nürburgringåkning.
Och jag som trodde att jag var ute i god tid... Den går ju så snabbt, tiden.
Sen skulle jag vilja testa bilen med R-däck också och utvärdera lite inställningar.
Jag vill dessutom åka hem i samma bil jag tog mig ner med och körde på banan.
Nej, SORRY men jag och Svarten behöver mer tid. 2009 kanske? 8)

Mvh: Svarten och Janne
Porsche, 2519cc (s66 x b90 x #6), Weber 40IDS.
Volkswagen, 1915 cc (s69 x b94 x #4), Weber 44IDF.

User avatar
red67
Posts: 54
Joined: Thu Nov 15, 2007 11:18 pm
Location: Copenhagen, Denmark
Contact:

Post by red67 » Sun Jan 18, 2009 12:05 am

hey fellas

lemans classic last year was so utterly fantastic as a group of old scandinavian porsches driving together down there together... an amazing trip! despite the problems for a few of us in the south of france... lets make nurburgring this year even better...?
http://www.early911.dk/phpBB3/viewtopic.php?f=4&t=1327

we're gonna do nurburgring this year - lets all go together?!... twice the fun.
http://www.early911.dk/phpBB3/viewtopic.php?f=4&t=1534
Paul Wilson

1969 911T tangerine
1973 911T targa arctic white (sold)
1967 911 polo red (sold)

User avatar
Svarten
Posts: 238
Joined: Sun Jul 01, 2007 12:33 am
Location: Solberga, Stockholm

Post by Svarten » Fri Feb 05, 2010 11:03 pm

...till slut kommer det gyllene tillfället:

viewtopic.php?t=2936
Porsche, 2519cc (s66 x b90 x #6), Weber 40IDS.
Volkswagen, 1915 cc (s69 x b94 x #4), Weber 44IDF.

Post Reply