lister bak till 912:a-66

Söker du något 911-relaterat? Lägg ut en fråga här!
Post Reply
User avatar
plåtfälg
Posts: 361
Joined: Wed Mar 01, 2006 8:35 pm
Location: Sthlm
Contact:

lister bak till 912:a-66

Post by plåtfälg »

lister bak till 912:a- 66. antar att det är samma lister till 911, alttså bakpå sidorna. Tror att det är kort hjulbas, om det nu spelar nån roll.
Ni vet vilka lister det är?! eller, jag vet inte vad de heter...

a.
912 -66 Hemglassblau/pastellblau/EnamelBlue
Jonas Y
Posts: 1262
Joined: Fri Aug 12, 2005 9:04 am
Location: Stockholm

Post by Jonas Y »

Alex, en bild säger mer än tusen ord ... :wink:
/Jonas Y
911 2.4 T 1973 Hellgelb 117
User avatar
plåtfälg
Posts: 361
Joined: Wed Mar 01, 2006 8:35 pm
Location: Sthlm
Contact:

Post by plåtfälg »

Jonas Y wrote:Alex, en bild säger mer än tusen ord ... :wink:
Ok jonas,
Jag lånar alfs fantastiska bild. (om ok)
Det är dessa lister, alltså inte exakt dessa, för jag har en -66:a men alltså, de som sitter under baklyktorna.

Image
912 -66 Hemglassblau/pastellblau/EnamelBlue
Johannes
Posts: 2114
Joined: Sun Oct 09, 2005 11:04 am

Post by Johannes »

Några tips på vägen.

Hjulbasen spelar roll. Skall du ha till en 66 så skall du inte ha med den tjocka gummidelen. Den hade bara S modellen. Fast det passar och ser kanske lite snyggare ut...

Det skiljer även på land. Kolla på reflexen som sitter intill kofångarhornet. Vissa länder hade lister som gick ända intill hornet eftersom reflexen i lyktglaset hade rätt märkning (egenskaper)
User avatar
plåtfälg
Posts: 361
Joined: Wed Mar 01, 2006 8:35 pm
Location: Sthlm
Contact:

Post by plåtfälg »

Johannes wrote:Några tips på vägen.

Hjulbasen spelar roll. Skall du ha till en 66 så skall du inte ha med den tjocka gummidelen. Den hade bara S modellen. Fast det passar och ser kanske lite snyggare ut...

Det skiljer även på land. Kolla på reflexen som sitter intill kofångarhornet. Vissa länder hade lister som gick ända intill hornet eftersom reflexen i lyktglaset hade rätt märkning (egenskaper)
tack johannes,

Ok, jag vet, att det e kort hjulbas.
Sen vet jag att det är utan reflexer för det sitter inga där, och den har gått igenom besiktningen. och sen är det runt gummi, inte kantigt... men jag tänkte att nån här kunde säga exakt. nån som tycker om att forska i såna grejor, jag vet att ni finns!
912 -66 Hemglassblau/pastellblau/EnamelBlue
User avatar
plåtfälg
Posts: 361
Joined: Wed Mar 01, 2006 8:35 pm
Location: Sthlm
Contact:

Post by plåtfälg »

jag vill alltså ha denna del:alltså nr5



Image
912 -66 Hemglassblau/pastellblau/EnamelBlue
User avatar
Eric
Posts: 902
Joined: Fri Aug 12, 2005 12:07 am
Location: Göteborg

Post by Eric »

Hej! Jag har vad du söker i bra skick, se nedan.
viewtopic.php?t=124
Eric

911E Targa -72
911T Coupé -69 "Såld"
911T Targa -70 "Såld"
Dennis
Posts: 381
Joined: Fri Sep 09, 2005 11:33 pm

Post by Dennis »

Hej,

Kolla på forestfine i england. Kanske lite dyrt?

http://www.ekmpowershop4.com/ekmps/shop ... T&catid=16

Mvh Dennis
User avatar
plåtfälg
Posts: 361
Joined: Wed Mar 01, 2006 8:35 pm
Location: Sthlm
Contact:

Post by plåtfälg »

Dennis wrote:Hej,

Kolla på forestfine i england. Kanske lite dyrt?

http://www.ekmpowershop4.com/ekmps/shop ... T&catid=16

Mvh Dennis
Tack för tips, den sidan var enklare att hitta i verkar det som...
Amerikanerna behöver lite hjälp med logik... men tanken med att söka i USA är att dollarn e så pass låg...hmm.

tack som fan ändå...
912 -66 Hemglassblau/pastellblau/EnamelBlue
User avatar
patrik_o
Posts: 359
Joined: Mon Sep 11, 2006 10:27 pm

Post by patrik_o »

Plåtfälg, Du har säkert redan räknat in i kalkylen att dina saker kan fastna i tullen och att priset stiger med moms påslag + tullans administrativa avgifter. uppsakattar att jag själv fastnat ca 2 av 10 gånger på dom sakar jag shoppat på ebay från usa
ville bara nämna det ... :wink:
911T 2.4 1972 Aubergine
User avatar
Kjell Tormod Brekka
Posts: 35
Joined: Sun Aug 13, 2006 2:13 am
Location: Oslo Norway

Post by Kjell Tormod Brekka »

patrik_o wrote:Plåtfälg, Du har säkert redan räknat in i kalkylen att dina saker kan fastna i tullen och att priset stiger med moms påslag + tullans administrativa avgifter. uppsakattar att jag själv fastnat ca 2 av 10 gånger på dom sakar jag shoppat på ebay från usa
ville bara nämna det ... :wink:
Hei!

Det er kun en type lister til standard 911/912 fra 64-68 til bakfanger. Disse er forøvrig like som T-listene(altså ikke E og S) som var fra 69-73, men de nyere er da litt kortere da akselavstanden er lenger. Listene fra 69-73 har også refleks mellom list og fangerhorn. Refleksen på de gamle bilene ( 64-68 ) sitter i lykten.

Jeg har også kjøpt endel fra USA og Tyskland, men hvis ikke sender skriver en lav verdi på pakka (i Norge under 200,-) må man betale moms av kjøpesummen. Det er ikke alle butikker som vil gjøre dette med tanke på forsikring av transporten som går på verdien av pakka.

Disse listene finnes vel i repro også? Kanskje litt billigere enn org Porsche??

Jeg har et sett lister fra en 65 912 som du evt kan få kjøpt, men disse er ikke pene samt at vinyllisten er krympet (som på de fleste brukte lister).

Kjell T (67 911 med S-lister..)
1967 911 Chassie# 305803
Orginalfarge: Irishgreen, beige interiør
Nå: Orange, sort interiør
1971 CombiCamp
1998 1.8 Passat Stasjonsvogn (for salg)
2005 Seat Alhambra 4
Johannes
Posts: 2114
Joined: Sun Oct 09, 2005 11:04 am

Post by Johannes »

Reflexer...här gäller det att se upp en smula!

Har en -68 S som såldes ny av AMAG i Schweitz. Den har reflexer i baklyktorna. Således går listen ända in till hornet. Det är bara ett fel. Reflexen har ej rätt E-märkning så besiktningen ( ISverige)godkänner det ej. Man måste montera extra reflexer typ kattögon.

För säkerhetsskull så plockade jag fram Teknik för alla nr 23 från 1967 8-22 november. Där testas en 911S. Årsmodellen är för övrigt en -67. Silverfärgad med reg nr B70164 (om mågon känner igen det...). Den bilen har en rund reflex typ kattöga skruvat rätt i gummilisten! Inte snyggt men TSV är ju som de är.

Nåväl, man kan ju alltid sätta dem i plåten mellan kofångarhornenmed magner eller dubbelhäftande tape!

Inom parantes så har de felaktigt satt in acc prestanda för en T-modell, men det är ju sånt som händer. Det fanns service på 32 orter och en framskärm kostade 510 sek och en alufälg 585 sek/st.
Post Reply