Diverse delar.

Söker du något 911-relaterat? Lägg ut en fråga här!
Post Reply
Porsche911
Posts: 248
Joined: Fri Jan 06, 2006 9:23 am
Location: Bålsta

Diverse delar.

Post by Porsche911 »

Hej

Jag söker följande delar till min 911E från 1971.

Kromlisterna runt bakljusen
Kromgrill över motorluckan.
Bakre stötfångar hornen (kromade), kan bytas mot röd lackerade.
Grill gallren vid framljusen (kromade)

Mvh
Niklas
User avatar
Parced911
Posts: 1248
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:53 pm
Location: Stockholm/Värmdö

Post by Parced911 »

Bakljusen får du byta, "listen" är en del av glaset. Gäller även framblinkers. "Tutgaller" är svåra att hitta fina. Kolla om inte dina är övermålade och har krom under. De gamla är i en zinklegering, senare är kromat plast. De svarta är i plast. Kolla om inte ditt galler är aluminium under. Svårt att se om det är ett senare galler eller om det är ommålat utifrån bilden. Kolla med bums även på hornen, har du tur så har man inte slipat dem innan lacken.

mvh
Pär
Carrera 2.7 RS -73 lwt Silver replika på 1979 SC
E Coupé -73 Dalmtian blue (orginal brux)
A6 -98 Dunkelblau
Jonas Y
Posts: 1262
Joined: Fri Aug 12, 2005 9:04 am
Location: Stockholm

Post by Jonas Y »

Ang färgborttagning så har någon här på forumet någon gång rekomenderat att man lägger på kletet och lindar in delen i en sopsäck och låter den ligga övernatten för att få bästa effekt. Jag har alltså inte gjort det själv så jag har ingen aning, men jag tyckte det lät smart när jag läste det.

Ang färgborttagning kan jag också (helt i onödan) nämna att jag en gång sprutat svart krymplack rakt i ögat på mej själv. (Jag skulle lixom bara kolla lite varför det inte kom någon färg ur munstycket). Jag var tvungen att använda acceton för att få bort den. Det är först nu, 10 år senare som presskriptions tiden gått ut som jag har kunnat börja skratta lite åt det. :D
/Jonas Y
911 2.4 T 1973 Hellgelb 117
User avatar
Parced911
Posts: 1248
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:53 pm
Location: Stockholm/Värmdö

Post by Parced911 »

Smart!

Ungefär lika smart som när jag lyfte gasen gasen på min SWB S mitt en kurva.

Ibland finns det fog för den kritik för klumpighet som frun ibland dristas att ta upp...

:P
Carrera 2.7 RS -73 lwt Silver replika på 1979 SC
E Coupé -73 Dalmtian blue (orginal brux)
A6 -98 Dunkelblau
Post Reply