Hake till Targatak

Söker du något 911-relaterat? Lägg ut en fråga här!
Post Reply
User avatar
Hasse Targa 72
Posts: 261
Joined: Wed Aug 24, 2005 8:23 pm
Location: Upplands Väsby

Hake till Targatak

Post by Hasse Targa 72 »

Jag renoverar just nu mitt Targatak och under arbetets gång under vintern har en av de åtta hakarna som fäster mot ramen fått fötter :lol: . Har någon av er en begagnad hake till salu? Skicket spelar ingen roll eftersom jag ska måla dem.
Maila mig om du kan avvara en hake.
Byter också gummilisterna på kofångarna fram och bak. Har köpt nya från Ferdinand. Men gummilisterna längs sidorna kan man tydligen inte köpa löst utan man måste visst köpa även metalldelen :( . Någon som vet var man kan köpa bara gummit?
Hasse
User avatar
Calle
Posts: 398
Joined: Mon Aug 15, 2005 8:54 am
Location: Göteborg

Post by Calle »

Tröskelgummit finns på mittelmotor.de

1,85227A new
Rubber for trim and door (2) 911T ' 65-'73 17,00€

1,85227C new
Rubber for trim and door (2) 911S ' 69-'73 35,00€

Jag tror jag har sett hakarna nånstans också, men jag minns inte riktigt var...

/Calle
911 E Coupé -71 (biltråd)
VW 223 Kleinbus -61
User avatar
Hasse Targa 72
Posts: 261
Joined: Wed Aug 24, 2005 8:23 pm
Location: Upplands Väsby

Post by Hasse Targa 72 »

Calle!
Tack för tipset. Det är just den drygt meterlånga gummilisten som löper mellan hjulhusens öppningar som jag är på jakt efter. Det nummer som du anger verkar stämma när jag tittar på skisserna. Ska försöka beställa. Brukar Mittelmotor fungera bra vid Internetköp? Har inte tidigare använt dem. Hur är det med frakten?

Då det gäller mitt behov av enTargahake så ser jag fram mot ett mail där någon av er Targaägare eller prylsamlare i allmänhet vill sälja en begagnad sådan hake till mig.
Mvh
Hasse
User avatar
Calle
Posts: 398
Joined: Mon Aug 15, 2005 8:54 am
Location: Göteborg

Post by Calle »

Jag har själv aldrig beställt från dem så jag vet tyvärr inte hur de funkar, men det borde ju finnas någon här som provat dem.

Annars kan du ju prova och återkomma med rapport! Jag är nyfiken själv :D

/Calle
911 E Coupé -71 (biltråd)
VW 223 Kleinbus -61
911Bastard
Posts: 29
Joined: Mon Aug 29, 2005 9:09 pm
Location: Strängnäs
Contact:

Post by 911Bastard »

Hej,

Jag har köpt en del grejer från Mittelmotor och har bara positiva erfarenheter. Snabba leveranser av bra prylar till vettiga priser... vad mer kan man begära?

/Christian
<hr>
"Moderniserad" 911T -72 (Själen är densamma även om det yttre är förändrat)
User avatar
mposch
Posts: 236
Joined: Mon Aug 29, 2005 12:55 pm
Location: Barcelona/Göteborg

Post by mposch »

Mittelmotor 100 poäng! Normalt snabba, skall man ha "konstiga" grejer kan det ta lite tid (2-3 veckor, men det är i regel grejer som inte "finns" hos vare sig porsche eller andra.)

Rostfria ljuddämpar Kitet för 1490 euro är ssi kammare med chocke slangs "grej", packningar och allt!

"plât" värmekammare, ljuddämpare och allt för 890 euro, oslagbart!

Köpte dock "förstärkta" huvdämpare, men det var ingen "jättefjâng" i dem, men huven hâller sig uppe bra och det är rätt dämpare, men sâ värst "förstäkta" var dom nog inte. Kompisen har "weltmeister" silvriga och de är mycket, mycket bättre.... men lite dyrare.

Jag har köpt en massa gânger via nätet, aldrig nâgra problem (jag brukar iofs. ringa dagen efter och säga mitt kortnummer, det är sákert helt ok att skriva in det pâ sidan ocksâ men det "känns" bättre att tala med en människa...)

Sedan kommer en orderbekräftelse som du skriver ut, bekräftar och faxar tillbaka, smidigt och enkelt.
"if everything is under control, you're not going fast enough!"
User avatar
Hasse Targa 72
Posts: 261
Joined: Wed Aug 24, 2005 8:23 pm
Location: Upplands Väsby

Post by Hasse Targa 72 »

Hej Calle, Christian och mposch!
Nu har listerna kommit från Mittelmotor. Jodå, det gick raskt att få grejorna men samtidigt gjorde de ett ganska konstigt fel.
Jag hade beställt bl a de smala lister som sitter mellan metallisten och bakre stötfångaren (für Stossst.zierleiste hi. 65-73, nr 1,82210E). Det beklagliga var att man skickade två lister av olika sort - och man vill ju gärna ha samma på båda sidorna. Den ena passade medan den andra inte ens gick ner i springan där den ska tryckas ner. Se bifogad bild på snittytorna http://files.upl.silentwhisper.net/upload4/Lister.jpg .
Visst, shit happens, men jag har inte hört ett ljud från dem sedan jag påtalade felet för nio dagar sedan. Det tycker jag är svagt.
Mvh
Hasse
User avatar
mposch
Posts: 236
Joined: Mon Aug 29, 2005 12:55 pm
Location: Barcelona/Göteborg

Post by mposch »

Vilka Banditer!

Jag "brukar" snacka med patrik pironello, han pratar engelska men jag pratar ju tyska ocksà och har även de sista gàngerna haft kontakt med Manuel Schmidt. Försök med nân av dem! Hoppas att det ordnar sig!
"if everything is under control, you're not going fast enough!"
User avatar
Hasse Targa 72
Posts: 261
Joined: Wed Aug 24, 2005 8:23 pm
Location: Upplands Väsby

Post by Hasse Targa 72 »

Ja, det är Patrick Pirronello som jag mail-växlat :lol: med (om man nu kan säga växla när riktningen varit ensidig). Men jag :evil: får väl lyfta luren. Hade hoppats på en liten enkel ursäkt eftersom man ju fördröjt min renovering med ett par veckor och ett kuvert med listen.
Hasse
Jonas Y
Posts: 1262
Joined: Fri Aug 12, 2005 9:04 am
Location: Stockholm

Post by Jonas Y »

Humm ... om han får 92 mail från olika Porsche nördar runt om i sverige som alla undrar om man vågar köpa saker av dom då vi hört att dom är lite slarviga så kanske dom lysnar lite bättre. Lite samma upplägg som Amnestys kortkampanj, men för en ... ja, kanske inte en exakt lika viktig sak. :roll:

(BTW, Om man inte är med i Amnestys kortkampanj kan man registrera sig här.)
/Jonas Y
911 2.4 T 1973 Hellgelb 117
User avatar
mposch
Posts: 236
Joined: Mon Aug 29, 2005 12:55 pm
Location: Barcelona/Göteborg

Post by mposch »

Eller sâ lackar han ur och kommer att muta "lagerkillarna" sâ vi alltid fâr 944 delar när vi beställer..... :roll:

Det akn ju vara sà enkelt att han är pà semester, jag skikcade ett mail till honom innan pàskveckan och sedan fick jag ett svar i pâskveckan av Herr Schmidt, jag kanske är lite väl godtrogen men man skall ju inte tänka onda tankar bara för att det verkar sâ :)

(sedan är jag ju van vid servicegraden hos alla obskyra mini handlare i England och tycker att det är fantastiskt att man fâr nâtt överhuvudtaget när man beställer :wink: )

Manuel@mittelmotor.de

skriv till Herr Schmidt och säg att du tror att pironello är pà semester för att han inte svarat och att du har bràdis och om han kan hjälpa dig, han kan sákert lite engelska.

Lycka till, annars tar vi till Jonas metod
"if everything is under control, you're not going fast enough!"
Post Reply