Delar till "back-date" sökes.

Söker du något 911-relaterat? Lägg ut en fråga här!
Post Reply
Dizzycap
Posts: 430
Joined: Mon Mar 24, 2008 9:57 pm
Location: Stockholm

Delar till "back-date" sökes.

Post by Dizzycap »

EDIT
Ska bygga tillbaks min 1970T till originalutseende. Behöver därför;

Framskärmar. Dennis hade plåtbitar (tackar :D )men hela skärmar är fortf. intressant
Stötfångarhörn bak. Fixat :D
Stötfångarhorn bak. Letar fortfarande. Har någon prövat Karmann Konnections aluminumhorn?
Mellanplåt bak. Fixat. :D Köpte plåt, men ångrar lite att jag inte köpte aluminiumvarianten.
Framstötfångare. Letar fortfarande. Hjälp snälla?
Lång framlucka. Fixat :D
Frambalk. Fixat :D
Blinkers fram. Även enskilda delar så som hus, glas etc. i Princip allt är inhandlat.
Yttre dörrhandtag 1970 har fått för mig att det sitter ommålade orginal på bilen. Får plocka fram thinnern... :lol:


PM eller ring.
073-2019966
Marcus
Dizzycap
Posts: 430
Joined: Mon Mar 24, 2008 9:57 pm
Location: Stockholm

Post by Dizzycap »

har uppdaterat lite. Vill passa på och tacka alla som varit behjälpliga med delar/tips. ALLTING har kommit via early911.se och Ferdinande.se. Vettiga priser och jäkligt trevligt och kunnigt folk. Stort tack!

Nu ska jag bara komma igång med demontering/montering också :roll:
User avatar
tommyrecaro
Posts: 698
Joined: Mon Aug 15, 2005 2:45 pm
Location: Eskilstuna
Contact:

Post by tommyrecaro »

Jag tycker det verkar väldigt svårt att hitta framkofångare i Sverige. Jag köpte en i USA till sist. Ebay.com eller theSamba.com. Har en S-spoiler i plast liggande, men antar att du vill ha orginal-fångaren.

Tommy
911S 2.2 kupé 1971 (signalorange 1414)
911T 2.2 Sportomatic kupé 1970 (rödmetallic 8181)
Dizzycap
Posts: 430
Joined: Mon Mar 24, 2008 9:57 pm
Location: Stockholm

Post by Dizzycap »

Tackar för tipset och det är orginal som gäller ja. :)

Har hittat iaf en vettig kandidat i usa men jag måste räkna ut hur mycket det blir innan den är hemma.

För kännedom så gick det en riktig pärla till framstötfångare på ebay i frankrike för 500USD komplett med RIKTIGT fina lister, gummin, horn, gummin lock etc. Varför hittar man alltid dem EFTER auktionen är slut?!? :evil:
Post Reply