Oljerör till -72

Söker du något 911-relaterat? Lägg ut en fråga här!
Post Reply
Dennis
Posts: 381
Joined: Fri Sep 09, 2005 11:33 pm

Oljerör till -72

Post by Dennis »

Skulle behöva ett oljerör till en -72. Från oljetanken till oljefilterhuset, slang nummer 5 på bilden för 1972. Kanske någon som har en liggandes över?? I så fall är jag mycket tacksam!

Image

Mvh Dennis

0737-084402
Dennis
Posts: 381
Joined: Fri Sep 09, 2005 11:33 pm

Post by Dennis »

Hittat ett!
User avatar
tigerman67
Posts: 434
Joined: Mon Aug 15, 2005 12:28 pm
Location: Luleå

Post by tigerman67 »

Nu löste du ju tydligen det hela men annars kan jag tipsa om att Stoddards i USA säljer (sålde?) originalslang på metervara. Jag köpte av dem och monterade på de gamla alu-skruvkopplingarna.

Har man inte kopplingar eller om de är i dåligt skick (ett par fick jag byta ut) finns även kopplingarna att köpa från Stoddards, men de är av den nya klämtypen så man får ta dem till en hydraulfirma för att nypa ihop dem. Dessutom är de i stål som på de senare bilarna, jag vet inte om alukopplingarna överhuvudtaget går att få tag på idag.

Både kopplingar och slang är av märke Cochen. Det kanske går att få någon hydraulfirma att ta hem men åtminstone när jag köpte var priserna från Stoddards riktigt bra, jag tror jag landade på mindre än 2000 kr totalt för samtliga slangar i hela bilen klappat och klart, och då har jag ändå en hög med kopplingar kvar.
Jonas Thiger
997 turbo -09
Post Reply