SÅLD S/B: 911T 1972…

Sveriges bästa plats att sälja delar till gamla Porschar. 911, 912, 914, m.fl.
OBS! Endast egna annonser.
Post Reply
Ronfor
Posts: 72
Joined: Fri May 25, 2018 8:43 pm
Location: Skåne

SÅLD S/B: 911T 1972…

Post by Ronfor »

Bilen är såld.


Har vissa funderingar på att släppa min bil till förmån för andra intressen. Edit: Verkar som att jag landat i att den ska säljas.

Ingen originalbil, men en trevlig ”hot rod”. Renoverad av medlem ”Loffe911” här på forumet, kika gärna i hans tråd; viewtopic.php?t=1945

Korta fakta:
Motor:
Renoverad 2,7l med ”RS-spec” och Weber 46(tidiga med enbart siffror i serienr). Headers och Dansk 2-2 ljuddämpare. Oljekylare i främre hjulhus. Gått 250-300 mil efter ihopskruvning.

Kaross:
Rostlagad. RS-bakskärmar. Nya framskärmar i plåt. Lackerad GP-vit. Motorlucka och stötfångare i glasfiber. Gula Marchal Amplilux strålkastare.

Chassie/bromsar:
S-aluok fram och stål bak. Renoverade i samband med renoveringen. Skivor i bra skick. Chassie/hjulupphängningar i originalspec/inte nyligen donat, men i vettigt skick. 7+8”/15” Fuchs, pulverlackade förra säsongen med då nya Continentaldäck. 195/65 och 225/60.

Inredning:
RS-dörrsidor och mattor, burbåge. Recaro 1328/1300 i bra skick. Autoflug 3-punktsbälte. Halda Tripmaster. Momo-ratt(Monza eller Sebring).

Har startat upp den, men inte rullat något än. Finns lite småfix elektriskt, bland annat snurrar inte kupéfläkten(fläkten fungerar, men den får inte spänning).

Skicka gärna PM om det låter som något som kan vara intressant så tar vi det därifrån.

Prislapp: 600kkr. Kan diskuteras. Kan säljas billigare utan Amplilux, Monzaratt etc. Vill man pruta ordentligt kan jag skruva ur stolar och Weber 46or. Men då får man ordna ersättare själv:)

Förbehåller mig rätten att ångra försäljning så länge handpenning/betalning inte är erlagd.

Klickbara bilder:
Image

Image

Image

Image


/Ronnie
Last edited by Ronfor on Fri Apr 29, 2022 6:33 pm, edited 4 times in total.
Bocham43
Posts: 3
Joined: Sun Feb 17, 2019 10:06 pm

Re: Intressekoll 911T 1972…

Post by Bocham43 »

Hej Ronfor,
Jag är intresserad av din 911T 1972. Är bilen besiktigad och godkänd med alla ändringar?
Eller är det en banracer? Hör av dig, hälsar Bocham43
Ronfor
Posts: 72
Joined: Fri May 25, 2018 8:43 pm
Location: Skåne

Re: Intressekoll 911T 1972…

Post by Ronfor »

Hej!
Ber om ursäkt för sen återkoppling. Bilen är besiktigad(för sista gången) precis som den står.

I övrigt, det är ganska många som hört av sig och visar intresse. Jag har haft dåligt med tid de sista veckorna att dona med bilen och starta upp den för säsongen.

Jag är ambivalent huruvida jag ska sälja eller inte. Min tanke är att när våren är här på riktigt och jag hunnit köra lite så vet jag bättre. Tiden(eller bristen på den) är en av orsakerna till att jag funderar på försäljning.
JMB
Posts: 1051
Joined: Sat Oct 16, 2010 2:16 pm

Re: Intressekoll 911T 1972…

Post by JMB »

Inte sälja 😁
Ronfor
Posts: 72
Joined: Fri May 25, 2018 8:43 pm
Location: Skåne

Re: Intressekoll 911T 1972…

Post by Ronfor »

Ett upplägg som skulle kunna vara aktuellt är ett delbyte med pengar+lite mer familjevänlig entusiastbil.
Ronfor
Posts: 72
Joined: Fri May 25, 2018 8:43 pm
Location: Skåne

Re: S/B: 911T 1972…

Post by Ronfor »

Har lagt ut annons på FB, men hoppas på att sälja på forumet naturligtvis.
Post Reply