Page 1 of 1

Sålt

Posted: Thu May 20, 2021 10:32 pm
by whenk
Tydligen hade 65:an andra splines än de från 1967. Säljer därför denna där splines är i utmärkt skick, passar, som jag förstått det 67 och ett gäng år framåt.

Pris: 1500:-
20210520_222620_resized.jpg
20210520_222620_resized.jpg (565.25 KiB) Viewed 3640 times
20210520_222614_resized.jpg
20210520_222614_resized.jpg (952.56 KiB) Viewed 3640 times
20210520_222609_resized.jpg
20210520_222609_resized.jpg (769.51 KiB) Viewed 3640 times

Re: Intermediate steering shaft

Posted: Sun Dec 19, 2021 8:11 pm
by whenk
Nytt pris: 1300

Re: Intermediate steering shaft

Posted: Tue Jul 26, 2022 8:31 am
by whenk
Nytt pris: 1000

Re: Sålt

Posted: Tue Aug 09, 2022 1:16 pm
by Johannes
Det är till de där med vad tyskarna kallar ''Topflenkung'' den första typen av styrväxel där huset är fjädrande. Kollade i gammal reservdelskatalog bytet sker vid 305 100. Samma som när Webrarna kom och motorn hette 901/05.

Då minskas även castern något, och den nya växeln är i stort sett detsamma genom åren. Fritt ur minnet så är det 2,83 varv mellan fulla utslag som det brukar heta i tidningarna - men det är en i stort sett värdelös info.

Utväxlingen rakt fram är 16,4:1 och ger betydligt mer information i sig. I kurva 30 grader utslag vill jag minnas att det handlar om ca 13:1.

Helt off topic såklart men på ännu nyare typ 993 så skiljer det en aning på utväxlingen mellan höger eller vänsterstyrd bil om någon vill vara förberedd på frågesport med fotorally!

Med andra ord är det en relativt speciell del du har.