911T Targa -72 "Ölklappe"
Posted: Fri Mar 16, 2018 12:23 pm
Projektet är klart och vi tänker sälja baksmällan.
Komplett bil i mycket gott skick. Den är inte felfri men den bästa orenoverade early som jag har sett.
COA-intyg och Matching Numbers
Levererad Oktober 1971 till Kalifornien, USA
Motor: 911/51
Originalfärg: 6210 Light Yellow
Interior Trim: Leatherette Black
Utrustning:
470 Comfort equipment
568 Tinted windows
Den är importerad till Sverige 1990 men tagen i trafik i Sverige första gången 2017 och är besiktigad t.o.m. 2020-03-31.
En brukare (i Sverige) samt gul enligt Transportstyrelsen
Bilen importerades till Sverige från USA för snart 30 år sedan.
Vid ankomsten till Sverige lackades den blå och motorn togs ut för att trimmas. Trimningen blev aldrig slutförd, delarna spreds för vinden och bilen parkerades i inomhusklimat. För drygt ett år sedan köpte vi bilen och har sedan dess lyckats spåra växellådan och stora delar av orginalmotorn.
I stora drag så finns block, vevaxeln kolvar, cylindrar och hälften av topparna/ena sidan.
För att kunna köra med bilen så har vi monterat en 2,7T motor med insprutning. Man kan alltså säga att bilen säljs med en och en halv motor där originalmotorn inte är komplett.
Bilen levererades till USA utan backspegel på höger sida och vi har inte hittat en originalbackspegel utan där sitter en liknande som troligen kommer från någon VW.
Just nu står den vinterförvarad men kommer tas fram om några veckor och annonseras internationellt.
Ett seriöst bud från en entusiast i Sverige skulle vara roligt så man kanske kan se den på någon utställning i framtiden.
Komplett bil i mycket gott skick. Den är inte felfri men den bästa orenoverade early som jag har sett.
COA-intyg och Matching Numbers
Levererad Oktober 1971 till Kalifornien, USA
Motor: 911/51
Originalfärg: 6210 Light Yellow
Interior Trim: Leatherette Black
Utrustning:
470 Comfort equipment
568 Tinted windows
Den är importerad till Sverige 1990 men tagen i trafik i Sverige första gången 2017 och är besiktigad t.o.m. 2020-03-31.
En brukare (i Sverige) samt gul enligt Transportstyrelsen
Bilen importerades till Sverige från USA för snart 30 år sedan.
Vid ankomsten till Sverige lackades den blå och motorn togs ut för att trimmas. Trimningen blev aldrig slutförd, delarna spreds för vinden och bilen parkerades i inomhusklimat. För drygt ett år sedan köpte vi bilen och har sedan dess lyckats spåra växellådan och stora delar av orginalmotorn.
I stora drag så finns block, vevaxeln kolvar, cylindrar och hälften av topparna/ena sidan.
För att kunna köra med bilen så har vi monterat en 2,7T motor med insprutning. Man kan alltså säga att bilen säljs med en och en halv motor där originalmotorn inte är komplett.
Bilen levererades till USA utan backspegel på höger sida och vi har inte hittat en originalbackspegel utan där sitter en liknande som troligen kommer från någon VW.
Just nu står den vinterförvarad men kommer tas fram om några veckor och annonseras internationellt.
Ett seriöst bud från en entusiast i Sverige skulle vara roligt så man kanske kan se den på någon utställning i framtiden.