Recaro 1300

Sveriges bästa plats att sälja delar till gamla Porschar. 911, 912, 914, m.fl.
OBS! Endast egna annonser.
Post Reply
Magnus Sjöbo
Posts: 87
Joined: Mon Oct 12, 2009 3:01 pm

Recaro 1300

Post by Magnus Sjöbo »

Har en stol som är utan hål för fyrpunktsbälte, vilket jag önskar.

Innan jag lämnar in dom till sadelmakaren och får dom modifierade så kanske det finns någon som har en stol med hål, men som önskar utan.

Image[/img]
Dizzycap
Posts: 430
Joined: Mon Mar 24, 2008 9:57 pm
Location: Stockholm

Post by Dizzycap »

Jag har en exakt likadan stol som du, fast med sämre skick på klädseln. Om du ändå ska lämna in till sadelmakarn så kanske du kan börja med en lite sämre stol?
1968 912 projekt
1970 911T (såld)
Nilsson
Posts: 210
Joined: Sun Jun 25, 2006 8:35 am

Post by Nilsson »

Det kanske finns någon här på forumet som har ett par 1328 som redan har uttag för bälten som är villig att byta mot dessa....
Win/Win..
User avatar
peterc
Posts: 1187
Joined: Wed Feb 12, 2014 7:31 pm

Post by peterc »

Hej
Lämna dem inte till vilken sadelmakare som helst. Jag har två stycken som jag ska skicka till cartex.de i Tyskland. De frågade om stolarna ska vara till Porsche eller BMW, var tydligen olika både galon och tyg, något som jag inte hade en aning om. Trådarna ska dessutom vara svarta inte vita som många tror. De har blekts av solen. Tänker inte berätta vad de begärde för ett par 1328 på mässan i Stuttgart nyligen men man ska vara rädda om dem!! :shock:
Mvh
Peter C
Magnus Sjöbo
Posts: 87
Joined: Mon Oct 12, 2009 3:01 pm

Post by Magnus Sjöbo »

Hej,

Jag behåller stolen (en tidig 1328 är det visst) som den är och kör med fyrpunkt utan hål. Har en annan stol om jag ska köra bana med sexpunktsbälte.

Jag ska laga ett hål i vinylen och en spricka i glasfibern och jag lämnar prylar till Mats Andersson i Ystad och jag har varit mycket nöjd med hans jobb.
Post Reply