Porsche 911T Targa 1973 Till Salu -SÅLD

Sveriges bästa plats att sälja delar till gamla Porschar. 911, 912, 914, m.fl.
OBS! Endast egna annonser.
Post Reply
stefan11438
Posts: 191
Joined: Fri Apr 17, 2009 2:31 pm
Location: Stockholm
Contact:

Porsche 911T Targa 1973 Till Salu -SÅLD

Post by stefan11438 »

Image
911T Targa 1973 -klar!
Last edited by stefan11438 on Fri Jul 04, 2014 1:46 pm, edited 3 times in total.
stefan11438
Posts: 191
Joined: Fri Apr 17, 2009 2:31 pm
Location: Stockholm
Contact:

Post by stefan11438 »

Bilen är klar!
Blev betydligt mer jobb än jag tänkte från början....

Skulle bara "fixa några små lackskador" slutade med en hellack och det där enkla "den droppar lite olja" slutade med att MTech i Södertälje bytte oljereturrören, packningar, rengjorde förgasarna, bytte alla tänddelar och lite till.
(MTech kvitto på 28kkr finns)

Om bilen:
Svensksåld originalbil som aldrig varit dålig, ALL dokumentation finns kvar, börjar med regbevis (Scania Örebro) servicebok och alla besiktningsprotokoll.
Bruksanvisning, säljbroschyr Porsche 911 2.4L m.m

Bilen gick i Vänersborg fram till mitten av 80-talet då den såldes till en kille i Östersund som hade den fram till att jag köpte den 2009

Inredningen är original (förutom golvmattorna) klädseln i bagaget är som ny.
Ratten är en 38cm "RS ratt" i skinn, stolarna och Targataket är omklädda.
Allt fungerar!

Säljes till någon i Sverige som är intresserad av att vårda en svensksåld originalbil (inte till dig som tänkte exportera till Tyskland).
Pris: Bud över 295'
Porsche 911T Coupé 1969 Hellelfenbein
Porsche 911T Coupé 1970 Irish Grün
Porsche 911S Coupé 1971 Conda Grün
Citroen DSuper5 1974 Beige Vanneau
Ferrari Mondial Spider 1992 Ferrari Rosso
Lotus Esprit S2 1979 English White
Lexus CT200h typ brunaktig :-)
stefan11438
Posts: 191
Joined: Fri Apr 17, 2009 2:31 pm
Location: Stockholm
Contact:

Post by stefan11438 »

stefan11438
Posts: 191
Joined: Fri Apr 17, 2009 2:31 pm
Location: Stockholm
Contact:

Post by stefan11438 »

UPP

Snart blir det Blocket!
User avatar
blomman
Posts: 322
Joined: Sat Jul 05, 2008 10:44 pm

Post by blomman »

När jag sålde min fina sc skrev jag in i avtalet att bilen inte fick exporteras inom 2år från försäljningen. Detta är ett krav man kan ställa. Kul att flera tänker likadant! Jätte fin bil:-)
jonas

-------------------------------------------
911 sc 1978 Lindgrön *såld*
911 gt3 cs-00 *såld*
911 Carrera RS 1992 sternrubin
Cayman GT4 CS -16 fabrikstävlingsbil
914 3.0 -74
Ludwig
Posts: 93
Joined: Fri Feb 10, 2006 9:41 pm
Location: Stockholm

Post by Ludwig »

Intresserad PM skickat
-72 911 E
Fritte
Posts: 152
Joined: Tue Apr 18, 2006 8:28 am

Post by Fritte »

Stefan och Jonas, jag vill inte argumentera eller vara arrogant men måste säga att jag inte förstår ett intresse av att en tysktillverkad bil ska stanna kvar i Sverige. Borde inte den fria handeln tillämpas även på just era bilar. Vad är det som gör att ni vill ha kvar dom i landet?

Jonas, vad skulle vitet vara om köparen bröt ert avtal? Jag har svårt att tro att ett sånt avtal är juridiskt bindande.

Jag säljer alltid till den som erbjuder mest pengar eller annat som jag värdesätter i kombination med en smidig affär och jag skulle bli galen om jag hittade en bil ett annat land som jag ville köpa men -nej minsann det går inte, den ska stanna kvar här i landet!

Vänligen förklara så kanske jag förstår bättre.

// Fredrik
User avatar
blomman
Posts: 322
Joined: Sat Jul 05, 2008 10:44 pm

Post by blomman »

Fritte wrote:Stefan och Jonas, jag vill inte argumentera eller vara arrogant men måste säga att jag inte förstår ett intresse av att en tysktillverkad bil ska stanna kvar i Sverige. Borde inte den fria handeln tillämpas även på just era bilar. Vad är det som gör att ni vill ha kvar dom i landet?

Jonas, vad skulle vitet vara om köparen bröt ert avtal? Jag har svårt att tro att ett sånt avtal är juridiskt bindande.

Jag säljer alltid till den som erbjuder mest pengar eller annat som jag värdesätter i kombination med en smidig affär och jag skulle bli galen om jag hittade en bil ett annat land som jag ville köpa men -nej minsann det går inte, den ska stanna kvar här i landet!

Vänligen förklara så kanske jag förstår bättre. // Fredrik
Det är faktiskt juridiskt bindande i 2 år.
Vitet har jag för mig var 25% av priset (drygt 50').

Jag tycker det är kul att sälja till en trevlig person som jag vet kommer ANVÄNDA bilen och som bor i Sverige så jag får se den ibland förhoppningsvis :)
Detta värderar jag ganska högt, speciellt om det rör en svensksåld bil.
jonas

-------------------------------------------
911 sc 1978 Lindgrön *såld*
911 gt3 cs-00 *såld*
911 Carrera RS 1992 sternrubin
Cayman GT4 CS -16 fabrikstävlingsbil
914 3.0 -74
User avatar
Sven
Posts: 597
Joined: Tue Jul 03, 2007 7:12 am
Location: Lidingö

Post by Sven »

blomman wrote:
Fritte wrote:Stefan och Jonas, jag vill inte argumentera eller vara arrogant men måste säga att jag inte förstår ett intresse av att en tysktillverkad bil ska stanna kvar i Sverige. Borde inte den fria handeln tillämpas även på just era bilar. Vad är det som gör att ni vill ha kvar dom i landet?

Jonas, vad skulle vitet vara om köparen bröt ert avtal? Jag har svårt att tro att ett sånt avtal är juridiskt bindande.

Jag säljer alltid till den som erbjuder mest pengar eller annat som jag värdesätter i kombination med en smidig affär och jag skulle bli galen om jag hittade en bil ett annat land som jag ville köpa men -nej minsann det går inte, den ska stanna kvar här i landet!

Vänligen förklara så kanske jag förstår bättre. // Fredrik
Det är faktiskt juridiskt bindande i 2 år.
Vitet har jag för mig var 25% av priset (drygt 50').

Jag tycker det är kul att sälja till en trevlig person som jag vet kommer ANVÄNDA bilen och som bor i Sverige så jag får se den ibland förhoppningsvis :)
Detta värderar jag ganska högt, speciellt om det rör en svensksåld bil.
Hur mycket fick du sätta ned priset för denna avtalade inskränkning i äganderätten?
Du säger att du värderar detta ganska högt. Hur högt i kronor räknat?
Fritte
Posts: 152
Joined: Tue Apr 18, 2006 8:28 am

Post by Fritte »

Tur att inte typ HM tillämpar samma princip när man köper ny t-shirt. Kommer du verkligen använda den ordentligt?
User avatar
blomman
Posts: 322
Joined: Sat Jul 05, 2008 10:44 pm

Post by blomman »

Sålde den för 210' (2011) hade bud från tyskland på 250'.
jonas

-------------------------------------------
911 sc 1978 Lindgrön *såld*
911 gt3 cs-00 *såld*
911 Carrera RS 1992 sternrubin
Cayman GT4 CS -16 fabrikstävlingsbil
914 3.0 -74
stefan11438
Posts: 191
Joined: Fri Apr 17, 2009 2:31 pm
Location: Stockholm
Contact:

Post by stefan11438 »

Köparen får naturligtvis göra vad han vill med bilen men jag skulle tycka det vore roligare om det var någon riktigt intresserad Porsche-nörd i Sverige som köpte den.

Antalet svenskålda originalbilar är ju inte direkt ökande...
Porsche 911T Coupé 1969 Hellelfenbein
Porsche 911T Coupé 1970 Irish Grün
Porsche 911S Coupé 1971 Conda Grün
Citroen DSuper5 1974 Beige Vanneau
Ferrari Mondial Spider 1992 Ferrari Rosso
Lotus Esprit S2 1979 English White
Lexus CT200h typ brunaktig :-)
stefan11438
Posts: 191
Joined: Fri Apr 17, 2009 2:31 pm
Location: Stockholm
Contact:

Post by stefan11438 »

Såld till en brittisk bilnasare.
jsoderbe
Posts: 642
Joined: Sat Feb 14, 2009 3:22 pm

Post by jsoderbe »

Grattis Stefan! Även om jag gissar att känslan är tveeggad....

Tråkigt att det inte finns köpare i Sverige numera, speciellt på en svensksåld bil. Men jag hade gjort, och har gjort, detsamma. Dvs sälja till den som betalar bäst oavsett land. Skillnaden i pris är helt enkelt för svår när man jämför hur lång tid det skulle ta att jobba (och skatta) ihop skillnaden i pengar.....


Med vänlig hälsning,

Johan
Post Reply