Dagens eBay fynd....
Helsnurrigt.... Måste väl jobbat massvis med folk åt NASA, han var ju inte astronaut...jsoderbe wrote:$12200 högsta bud idag??? Har jag missat något om värdet på en 912 i behov av komplett renovering? Fast det är klart att historiken drar upp priset.
Med vänlig hälsning,
Johan
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
jsoderbe wrote:Nja, jag tänkte nog mest på dokumenterad enägarbil, inte på om han flög uppe i det blå....
Vetesjutton hur säljaren har lyckats med det här budkriget, för det räcker med att skanna andra sajter för att hitta i mina ögon mer prisvärda bilar.
Med vänlig hälsning, Johan
Kompisen köpte nyligen en 912 soft targa (mycket ovanlig) med 1 ägare, eller 2 kanske eftersom frun tog över den när maken dog.
Den kostade inte in närheten av $12.000, å andra sidan kräver den rätt mycket rostlagning....
Ska övertala honom om att lägga upp en tråd om bilen, eller så kanske jag gör det åt honom.
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
Min 1972 S kostade i princip hälften av vad min 912 gjorde, därav så drar jag slutsatsen att en 912 från 1965 är värt dubbelt så mycket som en 1972 S och isåfall fyrdubbelt mer än en 1972T till exempel eller hur?
och kanske åtta eller sexton gånger mer än en T somär ett renoveringsobjekt
Jag kan, som ägare både till en 912a och en 11a ibland känna att skillnaden inte är så stor och lillebron ibland skrivs ner rätt rejält utan att egentligen kunna förklara varför det är så...bortsatt från att Thoroughbreds classiccars Price Guide säger så...
Humor, kärlek och självdistans från skåne,
och kanske åtta eller sexton gånger mer än en T somär ett renoveringsobjekt
Jag kan, som ägare både till en 912a och en 11a ibland känna att skillnaden inte är så stor och lillebron ibland skrivs ner rätt rejält utan att egentligen kunna förklara varför det är så...bortsatt från att Thoroughbreds classiccars Price Guide säger så...
Humor, kärlek och självdistans från skåne,
Att 912:an på ebay blir så pass dyr är väl för att den perfekt uppfyller den senaste trenden med "oskruvat med rätt patina". Att den sedan kommer att kräva en ganska stor hög med pengar för att bli trafiksäker, pålitlig och kul att köra verkar ha mindre inverkan på priset.
911 1977
viewtopic.php?t=2351
viewtopic.php?t=2351
orenoverat original=top dollar
skulle varit skojigt med en vadslagning i detta fall?
hmm :få se
oskruvat original..garagerad..california..
1 ägare
full dok sedan ny
aldrig!!! lackerad
antagligen välservad,med tanke på de kontakter denne man bör ha haft?
kort och gott,oootroligt sällsynt...varje samlares våta dröm..
(för ca 10 år sedan köpte jag en liknande i södertälje,en exakt likadan,dock med sporto,som ingen ville ha just då.. jag gav 110, den är sedan länge såld till en arkitekt i wien,för det dubbla!!)
apropos vadet: jag tippar i regionen 15000$
för övrigt:OCH LÄGG MÄRKE TILL:jag anklagar ingen!,men en fågel viskade till mig angående spekulationer ,och WASABIL.
jag vill påpeka noggrant,att familjen WASASTJERNA inte har något som helst samröre med denna firma... mvh kjellW
hmm :få se
oskruvat original..garagerad..california..
1 ägare
full dok sedan ny
aldrig!!! lackerad
antagligen välservad,med tanke på de kontakter denne man bör ha haft?
kort och gott,oootroligt sällsynt...varje samlares våta dröm..
(för ca 10 år sedan köpte jag en liknande i södertälje,en exakt likadan,dock med sporto,som ingen ville ha just då.. jag gav 110, den är sedan länge såld till en arkitekt i wien,för det dubbla!!)
apropos vadet: jag tippar i regionen 15000$
för övrigt:OCH LÄGG MÄRKE TILL:jag anklagar ingen!,men en fågel viskade till mig angående spekulationer ,och WASABIL.
jag vill påpeka noggrant,att familjen WASASTJERNA inte har något som helst samröre med denna firma... mvh kjellW