S-Targa på blocket

Sveriges bästa plats att sälja delar till gamla Porschar. 911, 912, 914, m.fl.
OBS! Endast egna annonser.
Post Reply
User avatar
Calle
Posts: 398
Joined: Mon Aug 15, 2005 8:54 am
Location: Göteborg

S-Targa på blocket

Post by Calle »

Det dyker upp lite skoj nu!

http://www.blocket.se/vi/7708772.htm?ca=15_s

Inte min.

/Calle
911 E Coupé -71 (biltråd)
VW 223 Kleinbus -61
User avatar
Parced911
Posts: 1248
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:53 pm
Location: Stockholm/Värmdö

Post by Parced911 »

Köptes idag av någon här... Tydligen en kille som inte tyckte att 2 bilar räcker. Låter som en bil jag inte kunnat låta bli om jag inte hade fullt upp just nu. Verkar ha varit ett praktfynd! Jag hoppas vi får upp bilder här snart.

Pär
Carrera 2.7 RS -73 lwt Silver replika på 1979 SC
E Coupé -73 Dalmtian blue (orginal brux)
A6 -98 Dunkelblau
Jonas Y
Posts: 1262
Joined: Fri Aug 12, 2005 9:04 am
Location: Stockholm

Post by Jonas Y »

Parced911 wrote:...Låter som en bil jag inte kunnat låta bli om jag inte hade fullt upp ...
Ehh, jag trode du var typ ordförande i TMR - Targa Motståndarnas Riksförbund.
Har du börjat vekna?

:lol:
/Jonas Y
911 2.4 T 1973 Hellgelb 117
User avatar
Parced911
Posts: 1248
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:53 pm
Location: Stockholm/Värmdö

Post by Parced911 »

En skapligt renoverad 2.2 S är en himla fin bil, även i targa utseende. Sedan har jag ju 2 st coupeer redan så att balansen blir inte så besvärande. Kunde ju också vara något att spara till min dotter. 165 000:- för en, vad jag förstår, prydlig bil är inget annat än stöld. Om jag förstod Lucas rätt så var motor och låda renoverade, mindre rostlagningar i en frisk kaross samt sportstolar. Inte många fel....

Pär
Carrera 2.7 RS -73 lwt Silver replika på 1979 SC
E Coupé -73 Dalmtian blue (orginal brux)
A6 -98 Dunkelblau
kalle912
Posts: 53
Joined: Thu Oct 13, 2005 11:56 pm
Location: Stockholm
Contact:

Post by kalle912 »

en sak är säkert, med den prissättningen går bilarna snabbt, har följt några i tyskland en längre tid och där begärs det €25 och uppåt men ingen blir omsatt...
och ibland dyker det upp nån enstaka under €20 och då säljs dom snabbt även där.
Kalle
_____________________________________________

Fiat 500-07
Range Rover TD6 -03
Delta 25 SC-06 (tjänstebåt)
User avatar
chriswhite911S
Posts: 343
Joined: Tue Sep 20, 2005 12:39 am
Location: Vasastan, Stockholm

Post by chriswhite911S »

Jag fick lite bilder, men vet inte hur man lägger in dom här... :?
Det trista var att den var vit orginal, vilket är min favvisfärg.
Och nu indischrot... Om man nu inte gillade orginalfärgen, kunde man ju valt en tidsenlig cool färg..
Som jag förstod det så var bara vxl-lådan renoverad, motorn visste han inget om bara att den gick när han köpte den.
Ny orginal mattsats behövdes, hur övrig inredning var fick jag inget begrepp om. Han var tydligen 3:e ägaren, sedan det blev avställd.
User avatar
912
Posts: 151
Joined: Fri Aug 12, 2005 3:03 pm

Post by 912 »

Nu kan jag kliva ur garderoben och tala om att jag köpte den. Var och hämtade den igår! Nöjd så här långt! Har vart i garaget hela dan och kollat in alla delar som följde med! Det är väl ingen Lucas plåt renovering (Hoppas att du inte har något imot att jag använder dit namn kompis :) ) . Har tänk att få ihop den inom 2månader. Jag är iallafall jävligt lycklig !

/Mvh Roger. :D

Image
kalle912
Posts: 53
Joined: Thu Oct 13, 2005 11:56 pm
Location: Stockholm
Contact:

Post by kalle912 »

Grattis till fin bil!

Får leta vidare och vara snabbare nästa gång....
Kalle
_____________________________________________

Fiat 500-07
Range Rover TD6 -03
Delta 25 SC-06 (tjänstebåt)
User avatar
Parced911
Posts: 1248
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:53 pm
Location: Stockholm/Värmdö

Post by Parced911 »

Grattis!

Pär
Carrera 2.7 RS -73 lwt Silver replika på 1979 SC
E Coupé -73 Dalmtian blue (orginal brux)
A6 -98 Dunkelblau
User avatar
tommyrecaro
Posts: 698
Joined: Mon Aug 15, 2005 2:45 pm
Location: Eskilstuna
Contact:

Post by tommyrecaro »

Grattis Roger. Känns som du gjort ett riktigt fynd. Ska du ha kvar 912:an? (Tänker på ALex/Plåtfälg :D )

Tommy
911S 2.2 kupé 1971 (signalorange 1414)
911T 2.2 Sportomatic kupé 1970 (rödmetallic 8181)
User avatar
plåtfälg
Posts: 361
Joined: Wed Mar 01, 2006 8:35 pm
Location: Sthlm
Contact:

Härligt att nån tänker på mig...!

Post by plåtfälg »

tommyrecaro wrote:Grattis Roger. Känns som du gjort ett riktigt fynd. Ska du ha kvar 912:an? (Tänker på ALex/Plåtfälg :D )

Tommy
KLart du inte skall ha 2 bilar roger... Men jag är inte 100 på soft window... du måste nog berätta om fördelarna...förutom att man garanterat får plats med monkeyn i baksätet...
Jag e ändå intresserad..
Grattis till ny bil iallafall, den e ju skitfin...

Alex.
912 -66 Hemglassblau/pastellblau/EnamelBlue
User avatar
Eric
Posts: 902
Joined: Fri Aug 12, 2005 12:07 am
Location: Göteborg

Post by Eric »

Grattis till en fin bil. Kul att den hamnade här på forumet och inte hos någon som gillar att göra så här med fina targor.....

Image

:shock:
Eric

911E Targa -72
911T Coupé -69 "Såld"
911T Targa -70 "Såld"
User avatar
912
Posts: 151
Joined: Fri Aug 12, 2005 3:03 pm

Post by 912 »

Hej ! Jag har inga planer än på att släppa min 912 T Soft Window än utan kommer att behålla den och piffa upp den enligt planerna. (Bara att planerna skjuts på framiden men det är man van vid :lol: ) . Jag hade själv svårt med targor från början tyckte att dom såg avhuggna ut, medans cupén hade härligare linjer. Men att glida runt längs småvägar en varm sommardag ner-targat och höra fåglarna kvittra och doften av koskit slår det mesta :lol: . Själv vill jag i slutänden äga en av varje. Det var inte meningen att köpa en till Targa men när det dök upp en "S" på blocket med ett pris som en vanlig arbetare har råd med så kände jag att det bara var att slå till om den var i bra skick. Nästa vecka kommer det väl ut en "S" Cupé i samma prisklass :roll:

/Mvh Roger.
User avatar
alf3001
Posts: 601
Joined: Mon Aug 15, 2005 10:32 am
Location: Stockholm

Post by alf3001 »

Hej Roger,

Det var alltså du som jag tävlade med :D Jag snackade med killen på lördag och då sa han att någon redan ringt och skulle komma och kolla på söndag. Jag var beredd att köra redan på lördagen men fick tyvärr förhinder, och under söndagen körde min flickvän en "du-e-fan-inte-klok" kampanj och påpekade att jag inte hade någonstans att ställa den. Därför blev det inte någon affär för min del. Jag hoppas dock att det kommer upp en S coupe snart för samma pris. Då ska jag vara snabbare i vändningarna.

På bilderna så såg den hur fin ut som helst, och det fanns tydligen recaro-stolar till den också. Fanns det mattor också? När jag pratade med honom så snackade han om att kallstarten var lite dålig och att den därför gick lite knackigt, men det ska väl inte vara något problem att fixa.

Lycka till och jag hoppas få se den snart! Kanske till Taxinge?

Hälsningar

-ALF
Jonas Y
Posts: 1262
Joined: Fri Aug 12, 2005 9:04 am
Location: Stockholm

Post by Jonas Y »

Grattis Roger!

(Jag tycker det ser ut som att du är skyldig Alfs tjej, alias "du-e-fan-inte-klok"-kampajmakerskan, minst en kanelbulle på Taxinge slott ...). :lol:
/Jonas Y
911 2.4 T 1973 Hellgelb 117
User avatar
912
Posts: 151
Joined: Fri Aug 12, 2005 3:03 pm

Post by 912 »

Jag ringde på bilen redan på Fredagen vid lunch tid. Kom då överens med ägaren att titta på bilen söndag förmiddag. Han skulle hjälpa en kompis att lägga golv på Lördagen. PGA att jag vet att folk kan kasta sig iväg utan att tala med säljaren så sa jag att jag var bered att åka direkt på Fredag Lunch vilket jag var. Nu var säljaren en schysst kille som försäkrade mej om att jag hade första tjing på bilen. Men man kan ju alldrig vara säker förens man har bilen i garaget :) . Alf: Det fanns 2 uppsättningar mattor med bilen varav en var orginal men sliten, Efter att ha pratat med min Porsche Guru så lutar det åt att köpa orginalmatta på metervara och ha dom gamla som mallar. Jag är ju ingen expert pådessa sexor men jag såg att motorn fick för mycket bränsle (rök svart samt small 2ggr) kan vara att kallstartventilen ligger i hela tiden annars lät det gott om motorn :D Jag får väl ta kontakt med Rimbo Roger.

/Mvh Roger
User avatar
hög komp
Posts: 143
Joined: Fri Aug 12, 2005 10:27 pm
Location: Falköping

Post by hög komp »

Grattis till en fin orginal bil!




Benny

911S -71
Post Reply