911

Sveriges bästa plats att sälja delar till gamla Porschar. 911, 912, 914, m.fl.
OBS! Endast egna annonser.
Post Reply
User avatar
plåtfälg
Posts: 361
Joined: Wed Mar 01, 2006 8:35 pm
Location: Sthlm
Contact:

911

Post by plåtfälg »

Känner igen denna, är det inte billigt?

Inte min.
http://www.blocket.se/stockholm/Porsche ... ?ca=11&w=3
912 -66 Hemglassblau/pastellblau/EnamelBlue
User avatar
Stjärtmotor
Posts: 76
Joined: Sat Sep 19, 2009 12:39 am
Location: Uppsala
Contact:

Post by Stjärtmotor »

Jag känner också igen den, har för mig att den varit uppe för diskussion här förra gången den låg på blocket men jag kommer inte ihåg vad man kom fram till. Eller så blandar jag bara ihop den med nån annan. Är det nån som kollat på den? Man blir ju lite sugen ändå, törs man bruksa med en -71:a...?
911SC -82 (såld)
User avatar
Parced911
Posts: 1248
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:53 pm
Location: Stockholm/Värmdö

Post by Parced911 »

Allt är beroende på skick. Pengar känns ju rätt. Kolla rost och komp samt oljeläkage. Jag bruksade min 73E över en sommar och det gick hur bra som helst, mycket Steve McQueen ;-)

Pär
Carrera 2.7 RS -73 lwt Silver replika på 1979 SC
E Coupé -73 Dalmtian blue (orginal brux)
A6 -98 Dunkelblau
User avatar
Erky
Posts: 88
Joined: Wed Oct 22, 2008 11:59 pm
Location: Stockholm/Hässelby

Post by Erky »

Den var till salu förra hösten (sept 2008) med samma foto. då var den inte regbesiktigad jag fick en känsla att det något strul med, den var inte intagen som privat import. . Det var lite små saker som inte var original samt att motorn gick ojämt. Men detta kan vara fixat nu ! Har dock inte tittat på bilen
Porsche 911 T -68
De Tomaso Pantera -72
(PCS #11479)
User avatar
RS Jesper
Posts: 178
Joined: Sun Feb 24, 2008 5:13 pm
Location: Amsterdam

Post by RS Jesper »

Den går fortfarande dåligt, enligt säljaren som verkar ganska ointresserad och oengagerad. Tydligen togs den hem pga att ett tomrum behövde fyllas upp i en conatiner på väg hem ifrån usa ifjol.
Allt enligt en kompis som ringt på bilen, han orkade därför inte gå vidare...
J
Carrera RS-73
Citroën 2CV Sahara
Subaru WRX STI
User avatar
Stjärtmotor
Posts: 76
Joined: Sat Sep 19, 2009 12:39 am
Location: Uppsala
Contact:

Post by Stjärtmotor »

Det var ju synd, svart som är så snyggt på dom här årgångarna... Hm, hur mycket kan en motorrenovering gå loss på? Man kanske ska lägga ett skambud? :)
911SC -82 (såld)
bankiren
Posts: 1
Joined: Thu Sep 24, 2009 3:17 pm

Post by bankiren »

jag var och tittade på bilen förra gången det begav sig, då var den ute för 145'.

Men jag hittade väldigt lite rost och karrosen såg rak och snygg ut. Lacken var dock dålig med sprickor m.m. Min plan var dock att ha den bruksbil så det gjorde inte mig speciellt mycket.

Som tidigare nämnts gick motorn väldigt hackigt, men jag tyckte mig inte se så mycket oljeläckage.

Sedan skakade den extremt mycket i ratten när man körde och växellådan kändes sådär. Dock är det den enda earlyn som jag har kört men om det känns så får jag nog skaffa en annan drömbil :)

Inredningen var relativt fräsh men jag har för mig att det saknades lite saker som typ fönstervev eller något liknande.

Om man e sugen så är det lätt värt ett besök. Jag tyckte den var tillräckligt fin för att lägga ett bud som faktiskt inte låg allt för lång ifrån dagens pris.

Jag är dock en lekman när det gäller bilar och i min ungdom åkte jag ned till malmö (bor i sthlm) för att titta på en opel Gt som då var drömbilen. Det var det snyggaste jag sett och givetvis köpte jag den (svårt och pruta när man åkt 50-60mil). Väl hemkommen så visar jag stolt upp den för vänner som snabbt börjar skala av lager av spackel och färg och börjar gapskratta åt min rosthög..Men jag hade kul med den ändå :o
Post Reply