1973 911T för 40 000:-

Sveriges bästa plats att sälja delar till gamla Porschar. 911, 912, 914, m.fl.
OBS! Endast egna annonser.
Post Reply
Dizzycap
Posts: 430
Joined: Mon Mar 24, 2008 9:57 pm
Location: Stockholm

1973 911T för 40 000:-

Post by Dizzycap »

http://www.blocket.se/vi/18699575.htm?ca=8_s

det måste ju vara ett skämt. Hade jag 40papp låg o skräpade hade jag ring direkt
Pelle E
Posts: 27
Joined: Sun Dec 23, 2007 4:34 pm
Location: Lund

Post by Pelle E »

Håller med! Någon som ringt på annonsen? Det borde vara billigt även helt utan motor, den kan dock vara full med rost.

/Pelle
User avatar
patrik_o
Posts: 359
Joined: Mon Sep 11, 2006 10:27 pm

Post by patrik_o »

annonstext:
Pris: 40 000:- Årsmodell: 1980 eller äldre Nyköping:
Miltal: 17 000 - 17 999 Växellåda: Manuell a Bränsle: Bensin
Porsche 911T coupe -73. Ljusröd, defekt motor 40000SEK eller högstbjudande. Ring för mer info, svarar inte på mail.


han har ju garderat sig med "högstbjudande" så det kanske är supersmart trick att sätta ett så lågt pris ;)
911T 2.4 1972 Aubergine
Pelle E
Posts: 27
Joined: Sun Dec 23, 2007 4:34 pm
Location: Lund

Post by Pelle E »

Helt sant Patrik!!

Det skulle vara intressant att höra mer om bilen.
Är väldigt sugen, men känns som ett lite förstort projekt för min del
just nu, tyvärr.

/Pelle
User avatar
MagnusW
Posts: 3000
Joined: Thu Aug 28, 2008 3:18 pm
Location: Älvsjö

Post by MagnusW »

Han visste inte riktigt vad bilen var värd så han satte ett lågt utgångsbud och kommer ha lite budgivning.
Motorn har det regnat in i och sedan har den stått ett par år, varvid den inte går runt längre...

Skulle inte vara så mycket rost på den, men det fanns bubblor lite här och var. Så om det syns lite rost här och var så finns det väl antagligen stora mängder på ställen man inte ser...

Jag är sugen på att bli early ägare!
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
Höök
Posts: 22
Joined: Wed Oct 22, 2008 11:50 am
Location: sthlm

Post by Höök »

Hej, ny medlem här men följt sidan oreggad ett tag.

Jag såg annonsen på blocket en knapp timme efter att den kommit ut och ringde direkt.. upptaget ett bra tag och sedan efter ett otal försök kom jag fram. Jodå, det var bara att komma och titta på bilen! Coolt då är jag först på plats tänkte jag naivt och åkte snabbt ner till Nyköping. Andra spekulanter var redan på plats och fler kom när jag var där.. WTF!

Bilen: "Rost här och där" stämmer bra men vi pratar hål, inte ytrost. Områdena under trösklarna såg dåliga ut medan det inne i bilen såg helt ok ut (mattorna delvis borta). Motorrum inget rost och i bagageutrymmet också helt ok. Bilen är omlackad i omgångar och det finns tydliga spår av dåligt underarbete (sprickor och spackel som rest sig).
Inredningen sliten, förarsätet helt slut, instrumentbräda/dörrsidor och reglage slitna/spruckna.
Genomgående helt original.
Barn har "försökt meka igång bilen" vilket resulterat i en hel del lösskruvade delar i motorrum och bagageutrymme.

MEN FAN VILKEN SKÖN BIL! :D Blev helt såld och sköt undan verkligheten, var betalar jag? Men det är budgivning som gäller och tur är väl kanske det, nu har jag lugnat mig och inser att detta är ett projekt långt över min förmåga.. eller, tänka att bara få ha den i garaget och gå ner och kika på den ibland.. är inte bara det värt 40?..

Skön anekdot fick jag i alla fall när jag frågade ägaren om han gjort några långresor med bilen (ägt den sedan -75!) "Näe men en finsk kompis har lånat den till Finland när han åkt dit för att jaga björn med pistol."

Jag tog ett par bilder på bilen som är mer rättvisande än den trista blocketbilden, kan lägga upp dom om någon är intresserad.
User avatar
patrik_o
Posts: 359
Joined: Mon Sep 11, 2006 10:27 pm

Post by patrik_o »

Klart du ska lägga upp bilderna!!
Det kan aldrig bli för många Porsche bilder :)
911T 2.4 1972 Aubergine
User avatar
Eric
Posts: 902
Joined: Fri Aug 12, 2005 12:07 am
Location: Göteborg

Post by Eric »

Höök wrote:Hej, ny medlem här men följt sidan oreggad ett tag.
Hej och välkommen till forumet, förstår hur du känner med bilen, ser ut att vara helt rätt "ratlook".
Höök wrote:Skön anekdot fick jag i alla fall när jag frågade ägaren om han gjort några långresor med bilen (ägt den sedan -75!) "Näe men en finsk kompis har lånat den till Finland när han åkt dit för att jaga björn med pistol."
:D

Hur kul som helst, jag tycker vi kör nästa earlyresa till finland och jagar björn med pistol. Du skulle frågat hur han fick hem björnen, kanske därför den hade sprickor i lacken... :D
Eric

911E Targa -72
911T Coupé -69 "Såld"
911T Targa -70 "Såld"
Pelle E
Posts: 27
Joined: Sun Dec 23, 2007 4:34 pm
Location: Lund

Post by Pelle E »

Kul med mer information!! Verkar dock vara en hel del som måste åtgärdas på bilen.

Upp med bilderna, alltid kul med bilder på early 911or.

/Pelle
tomlin
Posts: 875
Joined: Fri Nov 10, 2006 3:16 pm

Post by tomlin »

Jag var också en av dem som ringde på annonsen då jag letar bil för fulla muggar. Trodde också först att det var ett skämt (särskilt som det inte var bild i annonsen, den kom först senare) men kastade mig på telefonen då annonsen var 2,5 timme gammal. Kom fram efter några försök och fick tala med ägaren som verkade helt tagen av mängden samtal. "-jag har folk på väg hit med släpvagn och har 50.000 kr i bud på telefon" sa ägaren. Förbannade mitt geografiska läge i Luleå och kände tillfället glida mig ur händerna. Vågade inte heller lägga ett bud osett och "döda budgivningen" då jag inte sett bilen ens på bild och ägarens beskrivningar var väldigt svävande angående rostfrågan. Satt och brottades med dessa tankar dä ägarens son ropar i bakgrunden: "-nu svänger en bil upp på gården" och jag kände tyvärr att slaget var förlorat...
User avatar
tigerman67
Posts: 434
Joined: Mon Aug 15, 2005 12:28 pm
Location: Luleå

Post by tigerman67 »

Hm, och så säger folk att bilmarknaden är död för närvarande ;)

Tomas, håller med om att bo här uppe faktiskt är ett riktigt elände när det gäller bilköp. Dels är det ingen barnlek att bara åka och titta på bilar söderut. Dels förhindrar det effektivt en hög med intressenter söderifrån från att köpa din bil när det är dags att sälja :(
Fördelen är väl att det i viss mån motverkar dåliga impulsköp...
Jonas Thiger
997 turbo -09
JBlom
Posts: 84
Joined: Fri Apr 07, 2006 9:21 pm
Location: Gävle

Post by JBlom »

Ser ju bra ut på bild iallafall. :)

Image
Höök
Posts: 22
Joined: Wed Oct 22, 2008 11:50 am
Location: sthlm

Post by Höök »

Eric wrote: Du skulle frågat hur han fick hem björnen, kanske därför den hade sprickor i lacken... :D
Jo nu när jag tänker efter så var det nog klösmärken..

Bilen är i sämre skick än vad bilderna visar.

Image
Image
Image
Image
User avatar
MagnusW
Posts: 3000
Joined: Thu Aug 28, 2008 3:18 pm
Location: Älvsjö

Post by MagnusW »

Efter att ha sett Hööks bilder i högre upplösning kan man nog konstatera att bägge trösklarna är upprostade samt att höger b-stolpe nedåt trösklen är dålig.
Det är var väl kanske väntat iofs.

Någon mer som sett den live?
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
tomlin
Posts: 875
Joined: Fri Nov 10, 2006 3:16 pm

Post by tomlin »

Tigerman,

ja så är det. Man får det det onda med det goda. :lol: Men som norrbottning är man ju van att resa landet runt med släpvagn när man köper bil. Inte många bilar genom åren som jag köpt här uppe, däremot har några blivit kvar vilket är kul.

Höök,

var det du som köpte bilen eller någon annan? Om du vet, vill du avslöja vad den gick för?
User avatar
MagnusW
Posts: 3000
Joined: Thu Aug 28, 2008 3:18 pm
Location: Älvsjö

Post by MagnusW »

Så vitt jag vet är den inte såld än.
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
User avatar
SuperFly
Posts: 289
Joined: Thu Feb 02, 2006 3:12 pm
Location: Stockholm

Post by SuperFly »

Magnus

Hur kan du se det? Du måste ha en j-vla upplösning (röntgen?). :shock: Jag hade nog åkt på denna om jag inte redan haft ett "projekt"...., men det stämmer säkert :D .

/C
911 T targa -71
Formula F233 Sportsman
Jonas Y
Posts: 1262
Joined: Fri Aug 12, 2005 9:04 am
Location: Stockholm

Post by Jonas Y »

Är det någon som har kvar bilderna Parced911 postade för några år sedan på vad som kan dölja sig bakom dom snygga s-listerna på sidorna av bilen. Dom var ett ganska bra varnande exempel på vad man kan åka på om man inte kollar ganska noga innan man slår till ... :(
/Jonas Y
911 2.4 T 1973 Hellgelb 117
Höök
Posts: 22
Joined: Wed Oct 22, 2008 11:50 am
Location: sthlm

Post by Höök »

tomlin wrote: Höök,
var det du som köpte bilen eller någon annan? Om du vet, vill du avslöja vad den gick för?

Jag ville köpa den där på plats men det sprutade ju in nya spekulanter så säljaren vill ha bästa-bud-vinner och deadline är på söndag, om han inte ändrat sig.

Räknar man baklänges och kalkylerar med ny motor, all rost, inredning och el så bör det inte bli alltför tuff budgivning, men med tanke på att det går ett sekel mellan varje early911-försäljning så vet man ju aldrig..
tomlin
Posts: 875
Joined: Fri Nov 10, 2006 3:16 pm

Post by tomlin »

Höök,

då vet jag. Antog att bilen var såld då annonsen försvann från Blocket väldigt snabbt.
Pelle E
Posts: 27
Joined: Sun Dec 23, 2007 4:34 pm
Location: Lund

Post by Pelle E »

Någon här som köpte bilen?

Pelle
BlutorangeS
Posts: 20
Joined: Fri Jan 18, 2008 9:45 pm

Post by BlutorangeS »

Ikke vet jeg, men ga bud på bilen. Siste bud jeg hørte var 70.000,-. For meg ble dette for dyrt da jeg VET hva en restaurering koster. 40000 hadde vært et godt kjøp, 70.000 pluss er i mine øyne for stor risiko da man ikke vet omfang av rust og mekanisk påkost. Titusnene går raskt på disse gamle 911ene.... 8)
Dennis
Posts: 381
Joined: Fri Sep 09, 2005 11:33 pm

Post by Dennis »

70.000 kr :shock:
User avatar
RS Jesper
Posts: 178
Joined: Sun Feb 24, 2008 5:13 pm
Location: Amsterdam

911T

Post by RS Jesper »

Var det du som köpte den Dennis?
Dennis
Posts: 381
Joined: Fri Sep 09, 2005 11:33 pm

Post by Dennis »

Nej. Jag köpte den inte. Jag har faktiskt inte pratat med säljaren eller sett bilen så egentilgen kan jag inte uttala mig över priset. Det var bara en första reaktion över budgivningen med den uppfattningen jag fick av att läsa tråden här.

/Dennis
Post Reply