Mattsats 69-73 F-modell skänkes

Sveriges bästa plats att sälja delar till gamla Porschar. 911, 912, 914, m.fl.
OBS! Endast egna annonser.
Post Reply
alexander
Posts: 164
Joined: Sat Jan 05, 2008 10:18 pm
Location: Stockholm

Mattsats 69-73 F-modell skänkes

Post by alexander »

Köpte i fjol en ny mattsats här på forumet då jag var i akut behov och inte hade tid invänta en beställning. Det visade sig dock att den luktade riktig illa, mögeldoft som om den förvarats i en källare felaktigt. Jag har på alla vis försökt vädra o sanera dessa mattor under en längre tid utan framgång. De luktar för mycket, kunde inte stoppa in dem i en nyrenoverad bil helt enkelt så det blev till att beställa nya ändå.

I vilket fall vill jag inte ha kvar dessa då de förpestar luften i mitt garage och tidigare ägare vill inte veta av dem. De går på tippen nästa vecka om inte någon vill ha dem som mall eller dylikt.

Tidigare säljare beskrev dem så här:
Ny mattsats liggandes i det lite mer påkostade S-utförandet.( Zellwoll-Velour) gick att få som tillval även till T & E ifrån fabrik
User avatar
freddegabbe
Posts: 219
Joined: Fri Oct 02, 2009 1:05 pm

Re: Mattsats 69-73 F-modell skänkes

Post by freddegabbe »

Har skickat PM till dig. Jag tar gärna mattorna.
Fredrik
alexander
Posts: 164
Joined: Sat Jan 05, 2008 10:18 pm
Location: Stockholm

Re: Mattsats 69-73 F-modell skänkes

Post by alexander »

Hej Fredrik. Tack för ditt svar. Jag fick ett samtal direkt efter att ha lagt ut annonsen så de gick fort att bli av med. Men vill understryka att de såg perfekta ut men luktade för mkt. Arbetet med att få dem tillräckligt doftfria vore långt större än att köpa nya om det ens är möjligt vilket jag tvivlar på efter försök. Vänligen Alexander
Post Reply