svårstartad och missar ibland= åtgärdat....
Posted: Thu May 14, 2020 8:01 pm
har en bil som varit i dvala ca 14 år, anledningen till att den vart bort ställd (2006)var för att bränsle pumpen la av och efter jag hade bytt pump gick bilen inte riktigt rent samt att man vart med hus o.s.v pumpen jag monterade dit var en Bosch 044 ( enligt säljaren skulle den funka till K-jet)
I fjol började jag ta tag i bilen igen, men jag får den inte att gå riktigt bra samt är den fortfarande svårstartad....
Alla tips är välkomna
detta är vad jag gjort:
* tömt tanken och rengjort filtret i tanken fyllt på med fräsch bränsle bytt bränslefilter ( självklart har jag kört fram nytt bränsle)
* bytt " hylsorna" i insugen och o-ringarna samt o-ringarna till spridarna insugspackningar och alla bränsleslangar jag kunnat se.
* bytt "luftburkshuset" då min hade spruckit
* bytt brytare, fördelarlock ( fördelarlocket för 14 åren) nya tändkablar nya stift
* provat lyfta vågen ett flertal gånger
frågan om en Bosch 044 är för klen?
eller är det något annat bränsle/tändproblem??
Idag när jag startade upp bilen efter 10 min startförsök så tog jag bilen till besiktningen (blanka papper ) då var CO:n på 1.06
I fjol började jag ta tag i bilen igen, men jag får den inte att gå riktigt bra samt är den fortfarande svårstartad....
Alla tips är välkomna
detta är vad jag gjort:
* tömt tanken och rengjort filtret i tanken fyllt på med fräsch bränsle bytt bränslefilter ( självklart har jag kört fram nytt bränsle)
* bytt " hylsorna" i insugen och o-ringarna samt o-ringarna till spridarna insugspackningar och alla bränsleslangar jag kunnat se.
* bytt "luftburkshuset" då min hade spruckit
* bytt brytare, fördelarlock ( fördelarlocket för 14 åren) nya tändkablar nya stift
* provat lyfta vågen ett flertal gånger
frågan om en Bosch 044 är för klen?
eller är det något annat bränsle/tändproblem??
Idag när jag startade upp bilen efter 10 min startförsök så tog jag bilen till besiktningen (blanka papper ) då var CO:n på 1.06