bältesinfästning

Forumet för de tekniska frågorna.
Post Reply
Ludwig
Posts: 93
Joined: Fri Feb 10, 2006 9:41 pm
Location: Stockholm

bältesinfästning

Post by Ludwig »

Hej Skall regbes min bil då det monterats en bur efter den bes senast 2000
problemet är att enl bilprovningen måste jag ha 3 punktsbälten monterade I originalhålen men för hålet uppe I B-stolpen sitter buren så det är omöjligt att komma åt utana tt borra genom buren.

Detta är ju ingen bra lösning så vad tror ni man kan göra för att kringgå problemet?
Ta bort buren eller fästa vid sidan om? någon som har bur och reggat in den för gatbruk med samma problem.
-72 911 E
User avatar
MagnusW
Posts: 3000
Joined: Thu Aug 28, 2008 3:18 pm
Location: Älvsjö

Re: bältesinfästning

Post by MagnusW »

Om det måste vara monterat i originalinfästningen så finns det väl bara ett alternativ? Bygg om buren.
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
User avatar
peterc
Posts: 1176
Joined: Wed Feb 12, 2014 7:31 pm

Re: bältesinfästning

Post by peterc »

Jag har en 964 Carrera RS med svetsad bur från fabrik (M003). På den satte vi rullen i originalfästet och sedan la vi bandet över tvärsträvan som går bakom stolarna. Vi kände han som besiktigade och hade kollat i förväg men allt sådant här är ett vågspel.

Sen så är det inte lämpligt att köra en bil med bur i trafiken (om man inte har hjälm på sig). 8) Allt är konstruerat för djup skalstol, 6-punktsbälte, och hjälm på huvudet.

Jag hade övervägt att ta ur buren eller bara använda den bakre delen.
Hälsningar
Peter C
Med vatten endast i spolarburken
Ludwig
Posts: 93
Joined: Fri Feb 10, 2006 9:41 pm
Location: Stockholm

Re: bältesinfästning

Post by Ludwig »

Ja lutar väl åt något sådant..
jag hade tidigre en gatreggad 964 cup med bälten som var monterade I bilen på ett minst sagt intressant sätt.. läs borra I buren :shock:
blir nog urmontering och köra med endast en originallik bur från Marek och kommer köra med 2 1328 stolar I denna
-72 911 E
User avatar
Bernard
Posts: 328
Joined: Tue Mar 04, 2008 11:13 pm
Location: Tyresö

Re: bältesinfästning

Post by Bernard »

Min ST är reggad med en OMP-bur. Så här ser det ut (nedan). Själva rullen sitter illa vinklad på grund av buren så bältet rullar dåligt men det har funkat vid två besiktningar.
Image
Image
Bernard Lohr

-72/73 911 S/T Replika (white)
-65 356 SC Coupé (white)
-04 911 4S Convertible (bluemetallic)
-13 Audi S6 Avant
-71 Dodge Challenger R/T
Post Reply