Page 1 of 1

bältesinfästning

Posted: Wed Apr 26, 2017 1:56 pm
by Ludwig
Hej Skall regbes min bil då det monterats en bur efter den bes senast 2000
problemet är att enl bilprovningen måste jag ha 3 punktsbälten monterade I originalhålen men för hålet uppe I B-stolpen sitter buren så det är omöjligt att komma åt utana tt borra genom buren.

Detta är ju ingen bra lösning så vad tror ni man kan göra för att kringgå problemet?
Ta bort buren eller fästa vid sidan om? någon som har bur och reggat in den för gatbruk med samma problem.

Re: bältesinfästning

Posted: Wed Apr 26, 2017 3:30 pm
by MagnusW
Om det måste vara monterat i originalinfästningen så finns det väl bara ett alternativ? Bygg om buren.

Re: bältesinfästning

Posted: Thu Apr 27, 2017 12:59 pm
by peterc
Jag har en 964 Carrera RS med svetsad bur från fabrik (M003). På den satte vi rullen i originalfästet och sedan la vi bandet över tvärsträvan som går bakom stolarna. Vi kände han som besiktigade och hade kollat i förväg men allt sådant här är ett vågspel.

Sen så är det inte lämpligt att köra en bil med bur i trafiken (om man inte har hjälm på sig). 8) Allt är konstruerat för djup skalstol, 6-punktsbälte, och hjälm på huvudet.

Jag hade övervägt att ta ur buren eller bara använda den bakre delen.

Re: bältesinfästning

Posted: Thu Apr 27, 2017 2:52 pm
by Ludwig
Ja lutar väl åt något sådant..
jag hade tidigre en gatreggad 964 cup med bälten som var monterade I bilen på ett minst sagt intressant sätt.. läs borra I buren :shock:
blir nog urmontering och köra med endast en originallik bur från Marek och kommer köra med 2 1328 stolar I denna

Re: bältesinfästning

Posted: Thu Apr 27, 2017 10:29 pm
by Bernard
Min ST är reggad med en OMP-bur. Så här ser det ut (nedan). Själva rullen sitter illa vinklad på grund av buren så bältet rullar dåligt men det har funkat vid två besiktningar.
Image
Image