Ivar82 wrote:Har fått svar från John Dougherty nu, han rekommenderar 911SC-profil för en 2.7 med CIS och 9,5:1 i kompression. Den ger .450".395" istället för original 911S .405"/.350". Osäkert om det går att använda de skadade kammarna, han skriver "some pictures look bad, regrind might work". Kan vara värt att skicka kamaxlarna till USA för inspektion. Vipporna är inga problem att slipa om skriver han.
Har mätt kolvringarna på en cylinder, de har följande gap. Helt klart nergånga med tanke på att motorn gått ca 200 mil sedan "renovering".
Kompressionsring
1: 0,5mm
2: 0,8mm
Oljering: 0,7mm
Jag misstänker att det var till original 2,7 med CIS som John rekommenderade SC-kammar?
Du funderar vad jag har förstått på JE-kolvar, med JE-kolvar som har ventilurtag bör du kunna välja en kam med mer lyft.
Bra att tänka på om du ändå byter kammar.