Hej
Jag har en swb Porsche 911. Jag undrar var man kan utläsa på skärmarna om det är original skärmar sen bilen var ny ??
mvh Martin
skärm identifering
Re: skärm identifering
Nja, om det är rätt breddning (ingen) så får man kolla efter skarvar på insidan av skärmen och eller hur det ser ut mot motorrummet och dörren.furans wrote:Hej
Jag har en swb Porsche 911. Jag undrar var man kan utläsa på skärmarna om det är original skärmar sen bilen var ny ??
mvh Martin
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
Re: skärm identifering
hej
Tänkte om det finns några "nr" på insidan av skärmarna som man kunde utläsa och jämföra med chassienumret
Tänkte om det finns några "nr" på insidan av skärmarna som man kunde utläsa och jämföra med chassienumret
Re: skärm identifering
Nä, plåten är inte stämplad.furans wrote:hej
Tänkte om det finns några "nr" på insidan av skärmarna som man kunde utläsa och jämföra med chassienumret
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
Re: skärm identifering
Det finns ett sätt som inte är helt säkert, men det kan ge viss ledning.
Öppna fronthuven och där skruvarna sitter så kan du hitta en kullrig skalle. Den är slaglödd med mässing. Fast det syns troligen inte för färgens skull. Skallen sitter på ett genomgående stift som man kan se ute i hjulhuset. Sitter detta kvar och hålet i skärmen för stiftet sitter snävt så kan du utgåfrån att vagnen har de skärmar som monterades på werk.
Man gjorde så här vid sammansättningen av råkarossen: inpassning av skärm mot angränsande detaljer. Sedan borrades det ett hål genom innerskärgården och framskärmen, stiftet monterades och löddes fast. Finessen är att skärmen kunde lackeras separat och alltid återmonteras med rätt spel.
Om skärmen är bytt så finns det inget hål utan antingen är det borrat frigångshål i skärmen eller så är stiftet avslipat och då sitter sannolikt bara skallen kvar i bagagen.
Öppna fronthuven och där skruvarna sitter så kan du hitta en kullrig skalle. Den är slaglödd med mässing. Fast det syns troligen inte för färgens skull. Skallen sitter på ett genomgående stift som man kan se ute i hjulhuset. Sitter detta kvar och hålet i skärmen för stiftet sitter snävt så kan du utgåfrån att vagnen har de skärmar som monterades på werk.
Man gjorde så här vid sammansättningen av råkarossen: inpassning av skärm mot angränsande detaljer. Sedan borrades det ett hål genom innerskärgården och framskärmen, stiftet monterades och löddes fast. Finessen är att skärmen kunde lackeras separat och alltid återmonteras med rätt spel.
Om skärmen är bytt så finns det inget hål utan antingen är det borrat frigångshål i skärmen eller så är stiftet avslipat och då sitter sannolikt bara skallen kvar i bagagen.