Bränsletrycksproblem MFI

Forumet för de tekniska frågorna.
Post Reply
jsoderbe
Posts: 642
Joined: Sat Feb 14, 2009 3:22 pm

Bränsletrycksproblem MFI

Post by jsoderbe »

Hej på er,

jag vet att många liksom jag kör med Biltemasbensinpump för K-jet till sin mekaniska bränsleinsprutning. Jag har en 1973 911 T från USA med MFI, som jag har haft lite problem med. Jag är såklart för snål för att köpa den dyra originalpumpen, men nu när jag pajat en tryckregulator för 1800 spänn så kanske snålheten bedragit visheten.... :D "skärmen" eller vad man ska kalla den i regulatorn var bara borta, och då var bränsletrycket bara hälften av vad det skulle vara.

I alla fall så fick jag snurr på motorn efter byte av tryckregulatorn, med perfekt bränsletryck. Men, nu när jag var ut och åkte idag kände jag att något plötsligt hände, och motorn började gå som en påse nötter. Väl parkerad i garaget kollade jag bränsletrycket, som nu helt plätsligt var dubbelt så högt som de ska vara!

Så ni som kör biltema-pumpar; har ni haft problem? Ska man investera i en riktig pump? Vad kan gå sönder för att bränsletrycket ska bli för högt?


Mvh Johan
User avatar
peterc
Posts: 1175
Joined: Wed Feb 12, 2014 7:31 pm

Re: Bränsletrycksproblem MFI

Post by peterc »

Autofarm har någon "replacement" som är "bolt on" för mindre pengar än vad fabriken tar.
Hälsningar
Peter C
Med vatten endast i spolarburken
Poppe
Posts: 342
Joined: Wed Aug 09, 2006 10:15 pm

Re: Bränsletrycksproblem MFI

Post by Poppe »

Mallory gör fina pumpar.

Den här borde fungera, med marginal.
http://www.summitracing.com/int/parts/msd-22257
jsoderbe
Posts: 642
Joined: Sat Feb 14, 2009 3:22 pm

Re: Bränsletrycksproblem MFI

Post by jsoderbe »

Hej igen,

Tack för svar! Nu har jag haft tid att felsöka och det är fortfarande tryckregulatorn som spökar. Men hur kan det bli för högt bränsletryck i den?

Jag testade att byta tillbaks till min trasiga tryckregulator, och då vidade den runt 6 psi eller 0,5 bar igen.

Men som jag kan se är det bara en skärm som bestämmer trycket. Hur sjutton kan den ge för högt soppatryck?

Mvh, Johan
Post Reply