Tävlingsbil 2,0

Forumet för de tekniska frågorna.
Post Reply
urelfen
Posts: 4
Joined: Wed Apr 01, 2015 3:32 pm
Location: Närke

Tävlingsbil 2,0

Post by urelfen »

Planerar att bygga en kopia av 1965, 911 FIA godkänd.
Nån som kan ge mig tips var jag skaffar mig information om /köper delar som:
Lamelldiff och tät utväxling.
Trimdelar till motor, kamaxlar mm.
Hjulupphängning.
mm. mm.
Torbjörn A
912/6 2,0 Coupe -66
User avatar
FilipF
Posts: 295
Joined: Thu Feb 14, 2008 2:46 pm
Location: Högestad, Ystad

Re: Tävlingsbil 2,0

Post by FilipF »

Hej "Urelfen"
Jag börjar med att be om ursäkt för jag inte är den perfekta till att svara på dina frågor, samtidigt som det inte finns ett enkelt svar på dom. Utan det är väl som så för att hitta dessa delar får man leta några år eller om man har en stor plånbok, så lämnar man iväg allt till någon med stor erfarenhet att bygga en bil.

Men för att få lättare svar på dina frågor, så bör du i alla fall prata om lite vem du är och ungefär var du bor, att avslöja sina erfarenheter som tagit 20 år och mer att samla ihop gör man kanske inte till vem som helst, framförallt för att dessa delar är svåra att få tag på och dyra och alla vill vi kanske bygga en sådan bil som du beskriver och att "avslöja" var man hittar dem gör man kanske inte i första läget, inte om det är originaldelar och billigt.

Har du ingen erfarenhet av dessa bilar eller motorer, så finns det en massa bra böcker från USA om hur man renoverar o trimmar en sådan motor, sen finns det en massa företag i Tyskland, England och USA som tillhandahåller delarna du söker och här gäller det tyvärr att själv söka och läsa på olika forum vilka delar man behöver eller framförallt vilka delar du får använda.

Som jag ser det är det ditt första inlägg här, så vi vet inget om din erfarenhet i detta, du kan vara ny amatör eller proffs, vi vet inte. Jag har genom mina 25 Porsche år köpt och läst över 100 böcker i ämnet och håller på att försöka bygga en FIA godkänd bil och jag är fruktansvärt novis fortfarande..

Men välkommen i alla fall och det kommer säkert svar på dina frågor så småning om
Filip Fischlein PCS 914
V. Wång, Högestad, Ystad

Porsche 914/6 GT -71
Porsche 914/6 GT -70 (min son Jens)
VW-Porsche 914/4 -74
VW-Panelbuss -73, 2,2 Boxersexa
Porsche Junior 1958
VW-pickup 1979
VW-pickup 1974 Westfalia
Formel Vee VeBo MK1 1966
User avatar
MagnusW
Posts: 3007
Joined: Thu Aug 28, 2008 3:18 pm
Location: Älvsjö

Re: Tävlingsbil 2,0

Post by MagnusW »

Är du från mellansverige så prata med Perry's motor. Han har stor erfarenhet av rally elvor. Mycket bra på växellådor också.

Bra synpunkter från Filip annars.
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
Post Reply