Fråga om 1328

Forumet för de tekniska frågorna.
JMB
Posts: 1052
Joined: Sat Oct 16, 2010 2:16 pm

Post by JMB »

Johannes wrote:Har man nån nytta av bankerna överhuvudtaget? Skulle växla till mig lite euros. Omöjligt. De hänvisade till Statoil...
Bästa svaret jag fått från en bank hitintills var att öppna ett konto i en annan bank. Föra över mina pengar elektroniskt till det nya kontot för att kunna ta ut dom kontant. :roll:
User avatar
FilipF
Posts: 295
Joined: Thu Feb 14, 2008 2:46 pm
Location: Högestad, Ystad

Post by FilipF »

Jag köper ett par Peter S, du får ett mail också
Filip Fischlein PCS 914
V. Wång, Högestad, Ystad

Porsche 914/6 GT -71
Porsche 914/6 GT -70 (min son Jens)
VW-Porsche 914/4 -74
VW-Panelbuss -73, 2,2 Boxersexa
Porsche Junior 1958
VW-pickup 1979
VW-pickup 1974 Westfalia
Formel Vee VeBo MK1 1966
Peter S
Posts: 11
Joined: Wed Dec 09, 2009 11:07 am

Post by Peter S »

Hej!
Jag har inte gått under jord.
Har varit i kontakt med firman som tillhandahöll materialet förra gången och fick denna gång prata med en riktigt tjurgubbe som egentligen inte hade tid för entusiastiska hobbypulare som jag.

Tyvärr hade de inga spillbitar alls liggande av just detta material utan blev tvungen att såga ut det jag behövde ur en stor skiva och betala fullpris plus kapkostnad.

Jag kommer alltså att bli tvungen att lägga på 25:-/st i materialkostnad, något jag lade in en brasklapp om också.

Priset är alltså 350:-/par plus frakt (postens färdigfrankerade postpåse). För 2st klarar man sig med postpåse "S" för 35kr/st, för 4st behövs en "M" för 49kr/st.

Har börjat tillverkningen och räknar med att bli klar med detta under helgen.

Det är alltså hög tid för de som beställt att skicka mig ett mail på peter.m.servais@gmail.com. med sin adress så svarar jag med en totalsumma och mina kontouppgifter.

Jag skickar sedan så fort pengarna kommit.
Peter S
Posts: 11
Joined: Wed Dec 09, 2009 11:07 am

Post by Peter S »

Hej!
Nu är samtliga genomföringar postade. Borde vara framme på måndag. Är det några funderingar är ni välkomna att höra av er.
User avatar
peterc
Posts: 1176
Joined: Wed Feb 12, 2014 7:31 pm

Post by peterc »

Peter S wrote:Hej!
Nu är samtliga genomföringar postade. Borde vara framme på måndag. Är det några funderingar är ni välkomna att höra av er.
Jag fick dem idag. Jättefina! Tack Peter för allt jobb du lagt ner!

Kunde jag få be om en tjänst bara? Skulle du kunna ta och bara malla av ytterkonturen på en pappskiva och skicka till mig? Jag inser nu när jag fick genomförningarna från dig att mina stolar har hemmagjorda hål. Måste ha levererats nya utan. Det är på sätt och vis bra för mig för nu kan jag ta upp hålen och göra det så att det ser riktigt ut. Trist bara att pellejönsarna som renoverade dem (Cartex.de) inte talade om det utan bara satte dit mina (felaktiga) genomförningar. Man måste fixa all kunskap själv, lita aldrig på "proffsen". :(
Hälsningar
Peter C
Med vatten endast i spolarburken
Peter S
Posts: 11
Joined: Wed Dec 09, 2009 11:07 am

Post by Peter S »

Letade men hittade inga av mina originalgenomföringar. De var inte i bra skick och risken är att de kan ha kastats.

Kan du inte be Filip malla av och skicka? Han hade ju en bild på en av sina original på trådens första sida.

Annars så är väl bara att trimma ner kanten tills sargen blir "lagom" bred och följer formen på hålet. Bredden på denna kant måste ju vara lätt att mäta på en original.

Jag har använt en bra och vass plåtsax för att grovt klippa till formen på genomföringarna jag skickade till er andra. Det är mao lätt att trimma till formen, men klippytan kan bli lite ful så lämna en liten bit och putsa till kanten med kloss och sandpapper.
Att såga (sticksåg) fungerar också bra, men materialet blir mjukt och kletigt om det blir för varm så kör lugnt.
User avatar
FilipF
Posts: 295
Joined: Thu Feb 14, 2008 2:46 pm
Location: Högestad, Ystad

Post by FilipF »

Jag ordnar det Peter C mallar av originalet och skickar en bit papper till dig

och tack Peter S för ditt jobb, mycket bra, de kommer väl till användning
Filip Fischlein PCS 914
V. Wång, Högestad, Ystad

Porsche 914/6 GT -71
Porsche 914/6 GT -70 (min son Jens)
VW-Porsche 914/4 -74
VW-Panelbuss -73, 2,2 Boxersexa
Porsche Junior 1958
VW-pickup 1979
VW-pickup 1974 Westfalia
Formel Vee VeBo MK1 1966
User avatar
peterc
Posts: 1176
Joined: Wed Feb 12, 2014 7:31 pm

Post by peterc »

FilipF wrote:Jag ordnar det Peter C mallar av originalet och skickar en bit papper till dig

och tack Peter S för ditt jobb, mycket bra, de kommer väl till användning
Tackar! :lol:
Hälsningar
Peter C
Med vatten endast i spolarburken
User avatar
freddegabbe
Posts: 219
Joined: Fri Oct 02, 2009 1:05 pm

Re: Fråga om 1328

Post by freddegabbe »

Hittade den här gamla tråden och har hört av mig till Peter S via mail för att se om han fortfarande gör dessa.
Fredrik
Post Reply