Porsche reflex bak

Forumet för de tekniska frågorna.
Post Reply
Cleverguy
Posts: 267
Joined: Sun Nov 20, 2011 2:14 pm

Porsche reflex bak

Post by Cleverguy »

Hej,

P g a oseriösa säljare lägger jag in denna fråga: var kan jag köpa en bra beg reflex då min är lite sprucken och gammal; det är kanske inte det som är mest allvarligt utan det som är otrevligt är att färgen har börjat flagna :cry: ; någon som har polerat utsidan samt målat om insidan på en reflex från 70-talet ?

Tack på förhand

Eli
Gunnar B
Posts: 112
Joined: Mon Sep 25, 2006 8:30 pm

Re: Porsche reflex bak

Post by Gunnar B »

Cleverguy wrote:Hej,

P g a oseriösa säljare lägger jag in denna fråga: var kan jag köpa en bra beg reflex då min är lite sprucken och gammal; det är kanske inte det som är mest allvarligt utan det som är otrevligt är att färgen har börjat flagna :cry: ; någon som har polerat utsidan samt målat om insidan på en reflex från 70-talet ?

Tack på förhand

Eli

Jag har en skaplig ramp.
Gunnar
Cleverguy
Posts: 267
Joined: Sun Nov 20, 2011 2:14 pm

Re: Porsche reflex bak

Post by Cleverguy »

Gunnar B wrote:
Cleverguy wrote:Hej,

P g a oseriösa säljare lägger jag in denna fråga: var kan jag köpa en bra beg reflex då min är lite sprucken och gammal; det är kanske inte det som är mest allvarligt utan det som är otrevligt är att färgen har börjat flagna :cry: ; någon som har polerat utsidan samt målat om insidan på en reflex från 70-talet ?

Tack på förhand

Eli

Jag har en skaplig ramp.
Gunnar
Hej Gunnar,

Hur kommer jag i kontakt med dig ?

/Eli
User avatar
MagnusW
Posts: 3007
Joined: Thu Aug 28, 2008 3:18 pm
Location: Älvsjö

Re: Porsche reflex bak

Post by MagnusW »

Cleverguy wrote:Hej,

P g a oseriösa säljare lägger jag in denna fråga: var kan jag köpa en bra beg reflex då min är lite sprucken och gammal; det är kanske inte det som är mest allvarligt utan det som är otrevligt är att färgen har börjat flagna :cry: ; någon som har polerat utsidan samt målat om insidan på en reflex från 70-talet ?

Tack på förhand

Eli
Det går inte måla om insidan.
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
jockebostrom
Posts: 54
Joined: Wed Jun 11, 2014 7:40 pm

Post by jockebostrom »

Hur brottom har du? jag har en som är fin i fägen och glansen men med en liten mindre spricka under "S"

Jag kan ta bort den från bilen om någon säger hur man gör det utan att skada den, bara att bryta bort eller?

Vet inte om bilden funkar men provar iaf

http://forumbilder.se/DELUJ/image
User avatar
MagnusW
Posts: 3007
Joined: Thu Aug 28, 2008 3:18 pm
Location: Älvsjö

Post by MagnusW »

jockebostrom wrote:Hur brottom har du? jag har en som är fin i fägen och glansen men med en liten mindre spricka under "S"

Jag kan ta bort den från bilen om någon säger hur man gör det utan att skada den, bara att bryta bort eller?

Vet inte om bilden funkar men provar iaf

http://forumbilder.se/DELUJ/image
Du lossar den bakifrån, sitter med ett gäng skruvar.
Tar du bort ljuddämparen så kan du skruva bort en plåt ovanför den och innanför den plåten kommer du åt skruvarna för reflexen.

Man kanske inte behöver ta bort ljuddämparen, det kanske går att komma åt ända.
/Magnus Wennerberg,
911 Targa -77.
911T Coupe -69.
924 -79
931 -79
jockebostrom
Posts: 54
Joined: Wed Jun 11, 2014 7:40 pm

Post by jockebostrom »

ok, får kika upp detta senare isf, den står på förvaring så inte riktigt läge att börja skruva allt för mycket. Men som sagt, den blir till salu förr eller senare iaf :)
Gunnar B
Posts: 112
Joined: Mon Sep 25, 2006 8:30 pm

Re: Porsche reflex bak

Post by Gunnar B »

Hej,
Ring mig på 0707571542 om rampen.
Gunnar
Post Reply