motorproblem...

Forumet för de tekniska frågorna.
Post Reply
User avatar
henkesid
Posts: 211
Joined: Fri Aug 12, 2005 1:18 pm
Location: Stockholm

motorproblem...

Post by henkesid »

tja,

tänkte jag skulle försöka hänga med till Rosersberg i slutet av månaden.
men då måste jag komma till rätta med en grej.

Om jag kör i över 90 kmh längre än en kilomter så börjar motorn hosta och 'tappa' cylindrar en efter en. då måste jag åka av, stänga av och på ett par gånger, låta den gå på tomgång en stund så den tänder på alla cyl.

i stan när jag bränner omkring -inga problem
men motorväg är bara att glömma.. :cry:

Förgasarna och tändningen borde vara ok. nyrenoverade och inställda av Ofner i april.

ska jag kolla soppapumpen också?

har kanske postat det här förut, men vore tacksam för lite mer hjälp på traven..

hoj
Henrik Sidenbladh
911T Targa -72
-=ViperGrün=-
911T Coupé -69 (sold)
-=Gulfblau=-
User avatar
alf3001
Posts: 601
Joined: Mon Aug 15, 2005 10:32 am
Location: Stockholm

Post by alf3001 »

Tjena Henke,

Har tyvärr inget direkt svar om det är soppan det hänger på, men om Offner fixat tändningen till dig så är det kanske troligt. Men meckade du inte med dina förgasare i vintras? Eller har du insprut på din?

Någon som har några tips här på vad det kan vara så att du kan köra till Rosersberg? Om det kniper och du inte vill köra själv till Rosersberg så får vi väl samåka.

-ALF
911T Coupe 1970
Signalgelb 114
User avatar
plåtfälg
Posts: 361
Joined: Wed Mar 01, 2006 8:35 pm
Location: Sthlm
Contact:

Re: motorproblem...

Post by plåtfälg »

henkesid wrote:tja,

tänkte jag skulle försöka hänga med till Rosersberg i slutet av månaden.
men då måste jag komma till rätta med en grej.

Om jag kör i över 90 kmh längre än en kilomter så börjar motorn hosta och 'tappa' cylindrar en efter en. då måste jag åka av, stänga av och på ett par gånger, låta den gå på tomgång en stund så den tänder på alla cyl.

i stan när jag bränner omkring -inga problem
men motorväg är bara att glömma.. :cry:

Förgasarna och tändningen borde vara ok. nyrenoverade och inställda av Ofner i april.

ska jag kolla soppapumpen också?

har kanske postat det här förut, men vore tacksam för lite mer hjälp på traven..

hoj
Jag e värkligen inget proffs, men prova byta ut rotor, kanske fördelarlock... Jag fick ett liknande problem vid en av mina resor, så fort den blev varm så..., kolla även så att sladdarna som går in i fördelarlocket e ok...
912 -66 Hemglassblau/pastellblau/EnamelBlue
Post Reply